Abordarea cognitivă în configurarea educaţiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
940 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 14:01
SM ISO690:2012
STANCIUC, Zinaida. Abordarea cognitivă în configurarea educaţiei. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2011, nr. 5(45), pp. 134-138. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(45) / 2011 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordarea cognitivă în configurarea educaţiei

Pag. 134-138

Stanciuc Zinaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The article deals with the problem of cognition, a deepening of the classical intellectual education, which considers the quality of training and procedural aspect of knowledge through active and direct knowledge. Education focuses on cognitive processing capacity, processing, treatment at the mental level, through specific strategies or structuralist constructivist style, or holistic involving metacognition.