Atribuţiile codului audiovizualului al Republicii Moldova în elaborarea noilor politici editoriale la TV Moldova 1 (2006-2009)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
717 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 22:27
SM ISO690:2012
PARFENTIEV, Boris. Atribuţiile codului audiovizualului al Republicii Moldova în elaborarea noilor politici editoriale la TV Moldova 1 (2006-2009). In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2010, nr. 3(33), pp. 65-71. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(33) / 2010 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Atribuţiile codului audiovizualului al Republicii Moldova în elaborarea noilor politici editoriale la TV Moldova 1 (2006-2009)

Pag. 65-71

Parfentiev Boris
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2013


Rezumat

In article are reflected principles provided by the TV and Radio Code of Republic of Moldova, that should stay on the basic of the editorial policy to be promoted by the public broadcaster. It also describes the way the principles were implemented in the practice of Moldova1 in 2006-2009. A sample of the detailed requirements developed by French Television is presented. Axiom is grounded in the study that public opinion research should not be ignored especially regarding the rightness of reflecting the social political and economical life in the Public mass-media. Also the real situation is examined regarding the editorial policies promoted by TV Moldova 1 taking into account the new legisla-tion passed in 2006. Proposals are given for improving the institution.