Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1275 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-21 12:04 |
SM ISO690:2012 FILIPOV, Diana, PLATON, Carolina. Исследование особенностей эмоционального интеллекта и коммуникативно-организационных склонностей студентов-дизайнеров
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2010, nr. 9(39), pp. 203-211. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(39) / 2010 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 203-211 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul are drept scop determinarea particularităţilor esenţiale ale inteligenţei emoţionale şi înclinaţiilor comunicativ-organizaţionale la studenţii-designer. În calitate de subiecţi experimentali au servit studenţii de la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, Universitatea Tehnică din Moldova, Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice. Cercetarea ne-a permis să constatăm ca studenţii-designer manifestă inteligenţă emoţională la un nivel scăzut şi un nivel mediu al înclinaţiilor comunicativ-organizaţionale. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale şi a înclinaţiilor comunicativorganizaţionale este un proces complex şi de lungă durată, astfel indicii integrali ai inteligenţei emoţionale la studenţiidesigner din primul şi ultimul an de studiu nu denotă schimbări. Indicele general al inteligenţei emoţionale corelează cu toate componentele sale, dar o relaţie mai strânsă s-a evidenţiat la „perceperea emoţiilor altor persoane”, „identificarea emoţiilor”, „dirijarea emoţiilor personale”. Înclinaţiile comunicativ-organizaţionale corelează cu indicele general al inteligenţei emoţionale şi toate componentele sale, dar o relaţie mai strânsă s-a evidenţiat la „perceperea emoţiilor altor
persoane”, „automotivarea”. |
||||||
|