Comparative analysis of marketing research methods and their impact on product and service development
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
158 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-09 19:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
658.8.012.2:339.138 (1)
Vânzare. Desfacere. Marketing. Repartiție (90)
Probleme generale ale comerțului. Piața (823)
SM ISO690:2012
BLAGORAZUMNAYA, Olga, TRIFONOVA, Larisa. Comparative analysis of marketing research methods and their impact on product and service development. In: Journal of Research on Trade, Management and Economic Development, 2023, vol. 10, nr. 2(20), pp. 18-29. ISSN 2345-1424. DOI: https://doi.org/10.59642/JRTMED.2.2023.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Research on Trade, Management and Economic Development
Volumul 10, Numărul 2(20) / 2023 / ISSN 2345-1424 /ISSNe 2345-1483

Comparative analysis of marketing research methods and their impact on product and service development

DOI:https://doi.org/10.59642/JRTMED.2.2023.02
CZU: 658.8.012.2:339.138
JEL: M31

Pag. 18-29

Blagorazumnaya Olga1, Trifonova Larisa2
 
1 Free International University of Moldova,
2 Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 1 ianuarie 2024


Rezumat

In the article, the authors conduct a comparative analysis of marketing research methods and examine their impact on the development of products and services. As a result of this analysis, the authors identified the main trends in the field of marketing research, which in the future can serve as the basis for recommendations for optimizing strategies aimed at increasing the competitiveness of products and services in the market. The study identifies key approaches to marketing research, such as market analysis, competitiveness, consumer behavior and others. The authors of the article highlight the advantages and disadvantages of each marketing research method, highlighting their applicability in various scenarios and industries. Particular attention is paid to the influence of marketing research results on product and service development strategies, as well as on management decision-making. The study provides readers with an in-depth analysis of how effective marketing research methods can contribute to successful innovation and increased competitiveness of the entire company. Ultimately, the scientific results obtained by the authors and presented in the article help business representatives, entrepreneurs and marketers make informed decisions based on the results of qualitative and quantitative marketing research, contributing to the long-term success of companies in the market.

În articol, autorii efectuează o analiză comparativă a metodelor de cercetare de marketing și examinează impactul acestora asupra dezvoltării produselor și serviciilor. În urma acestei analize, autorii au identificat principalele tendințe în domeniul cercetării de marketing, care în viitor pot servi drept bază pentru recomandări privind optimizarea strategiilor ce vizează creșterea competitivității produselor și serviciilor pe piață. Studiul identifică abordări cheie ale cercetării de marketing, cum ar fi analiza pieței, competitivitatea, comportamentul consumatorilor și altele. Autorii articolului evidențiază avantajele și dezavantajele fiecărei metode de cercetare de marketing, evidențiind aplicabilitatea acestora în diverse scenarii și domenii. O atenție deosebită este acordată influenței rezultatelor cercetării de marketing asupra strategiilor de dezvoltare a produselor și serviciilor, precum și asupra luării deciziilor manageriale. Studiul oferă cititorilor o analiză aprofundată a modului în care metodele eficiente de cercetare de marketing pot contribui la necesitățile de succes și creșterea competitivității întregii companii. În cele din urmă, rezultatele științifice obținute de autori și prezentate în articol ajută reprezentanții afacerilor, antreprenorii și specialiștii în marketing să ia decizii informate pe baza rezultatelor cercetărilor de marketing calitative și cantitative, contribuind la succesul pe termen lung al companiilor pe piață.

В статье авторами проводится сравнительный анализ методов маркетинговых исследований и рассматривается их влияние на развитие продуктов и услуг. В результате данного анализа авторами были выявлены основные тренды в области маркетинговых исследований, что в дальнейшем может служить основой для рекомендаций по оптимизации стратегий, направленных на повышение конкурентоспособности продуктов и услуг на рынке. В исследовании определены ключевые подходы к маркетинговым исследованиям, такие как анализ рынка, конкурентоспособности, поведения потребителей и другие. Авторы статьи выделяют преимущества и недостатки каждого метода маркетинговых исследований, подчеркивая их применимость в различных сценариях и отраслях. Особое внимание уделено влиянию результатов маркетинговых исследований на стратегии развития продуктов и услуг, а также на принятие управленческих решений. Исследование позволяет читателям рассмотреть результаты глубокого анализа того, как эффективные методы маркетинговых исследований могут способствовать успешному внедрению инноваций и повышению конкурентоспособности всей компаний. В конечном итоге научные результаты, полученные авторами и представленные в статье помогают представителям бизнеса, предпринимателям и маркетологам принимать обоснованные решения на основе результатов качественных и количественных маркетинговых исследований, способствуя долгосрочному успеху компаний на рынке.

Cuvinte-cheie
marketing research, quantitative methods, qualitative methods, product and service development,

cercetare de marketing, metode cantitative, metode calitative, dezvoltare de produse și servicii,

маркетинговые исследования, количественные методы, качественные методы, разработка продуктов и услуг