Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
162 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 10:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:81’27 (1) |
Organizarea instruirii (552) |
Lingvistică. Limbi (5109) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Repere conceptuale şi pragmatice ale alfabetizării terminologice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 48-52. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397578 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397578 | |||||||
CZU: 37.091:81’27 | |||||||
Pag. 48-52 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul se referă la strategiile şi modalităţile de abordare a alfabetizării terminologice la etapa premergătoare revizuirii actelor normative curriculare, când este elaborat cadrul de referinţă al noului curriculum. Anume cadrul de referinţă ar trebui să cuprindă şi o listă de termeni obligatorii pentru operaţionalizare la treapta respectivă de şcolarizare, care să vizeze: (I) termenii comuni de didactică ce urmează să-i devină familiari elevului pe parcursul studiilor; (II) denumirile operaţiilor intelectuale solicitate în sarcini şi activităţi de învăţare şi verbele de comandă (predicatele) utilizate pentru formularea lor, în termenii taxonomiilor recunoscute şi recomandate, în general sau pe arii curriculare; (III) denumirile produselor evaluabile solicitate treptat, pe arii curriculare; (IV) denumirile tehnicilor interactive pentru care elevul trebuie să demonstreze competenţa abordării adecvate, cunoaşterea parametrilor produsului scontat şi algoritmul care ar impune variabilitatea demersului didactic şi dezvoltarea unor competenţe de muncă intelectuală individuală sau desfăşurată în echipă. |
|||||||
Cuvinte-cheie curriculum, terminologie, alfabetizare, tramă, cadru de referinţă, problemă, eseu, curriculum, terminology, literacy, itinerary, reference framework, problem, essay |
|||||||
|