Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
96 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 12:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.083.3:788.6:78.071.1 (1) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 CHIFORIȘIN, Galina. Fantezie pe o temă de G. Enescu pentru clarinet şi orchestră de Oleg Negruţa. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 36-40. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.05 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.05 | ||||||
CZU: 78.083.3:788.6:78.071.1 | ||||||
Pag. 36-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În studiul de faţă propunem să identificăm elementele structurale ale discursului sonor şi manifestarea acestora în ideatica lucrării Fantezie pe o temă de G. Enescu pentru clarinet şi orchestră semnată de Oleg Negruţa. În palmaresul componistic al autorului se înscrie muzică vocală, instrumentală de cameră, concertantă şi simfonică. Majoritatea creaţiilor sunt atribuite laturii muzicii concertante şi de cameră. Drept dovadă a nouăţii genului, formei şi elementelor de scriitură serveşte lucrarea pe care o vom analiza. Fantezia ca gen reprezintă o lucrare instrumentală sau orchestrală cu o arhitectonică destul de liberă, iar principiul de bază este improvizaţia. În cadrul acestei piese evidenţiem una din trăsăturile distincte ale compozitorului, şi anume direcţia stilistică folclorică – utilizarea speciilor folclorice ca doină, sârbă, horă, îmbinată organic cu elementele limbajului clasic – genul, forma, tematismul, etc. La fel de important este şi utilizarea citatului, pe care O. Negruţa îl dezvoltă creativ şi îl expune motivic în diferite compartimente, creând un nucleu tematic, dar şi un reactiv sonor pentru întreg discursul muzical. |
||||||
Cuvinte-cheie gen, compozitor, Oleg Negruţa, formă, creaţie, gender, composer, Oleg Negruta, musical form, creation |
||||||
|