Tehnologii educaționale de dezvoltare și eficientizare a gândirii științifice la pedagogi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
163 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 15:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Tehnologii educaționale de dezvoltare și eficientizare a gândirii științifice la pedagogi. In: Moldoscopie, 2023, nr. 1(98), pp. 113-121. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2023.1(98).09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(98) / 2023 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Tehnologii educaționale de dezvoltare și eficientizare a gândirii științifice la pedagogi

Educational technologies for the development and improvement of the efficiency of scientific thinking of teachers

Technologies éducatives pour le développement et l’efficacité de la pensée scientifique des enseignants

Образовательные технологии развития и повышения эффективности научного мышления педагогов

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2023.1(98).09
CZU: 37.091

Pag. 113-121

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2023


Rezumat

În prezentul articol sunt prezentate tehnologiile educaționale de dezvoltare și eficientizare a gândirii științifice la pedagogi. Gândirea științifică este abilitatea de a formula și testa ipoteze, analiza datele obiective și trage concluzii bazate pe evidențe solide. Aceasta implică aplicarea riguroasă a metodelor științifice, cum ar fi observația, experimentul și analiza datelor, pentru a obține cunoștințe obiective și verificabile. Gândirea științifică poate fi considerată o componentă a gândirii profesionale a cadrelor didactice și necesită abordări creative în activitatea și cunoașterea lor. Pentru a dezvolta gândirea științifică la pedagogi, este necesară crearea unui mediu stimulativ, promovarea gândirii critice, integrarea activităților practice, dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor, colaborarea, comunicarea și evaluarea formativă. Tehnologiile educaționale, cum ar fi studiul de caz, colaborarea și dezbaterea, experimentarea și cercetarea, utilizarea tehnologiei digitale pot fi aplicate pentru a dezvolta gândirea științifică la pedagogi dar și la elevi. Implementarea acestor condiții psihopedagogice favorizează dezvoltarea gândirii științifice, promovând abilități critice și fundamentale pentru înțelegerea lumii înconjurătoare.

In this article, educational technologies for the development and enhancement of scientific thinking in educators are presented. Scientific thinking is the ability to formulate and test hypotheses, analyze objective data, and draw conclusions based on solid evidence. This involves the rigorous application of scientific methods, such as observation, experimentation, and data analysis, to obtain objective and verifiable knowledge. Scientific thinking can be considered a component of teachers’ professional thinking and requires creative approaches in their activities and knowledge. To develop scientific thinking in educators, it is necessary to create a stimulating environment, promote critical thinking, integrate practical activities, develop problem-solving skills, encourage collaboration and communication, and provide formative assessment. Educational technologies such as case studies, collaboration and debate, experimentation and research, and the use of digital technology can be used to develop scientific thinking in both educators and students. Implementing these psychopedagogical conditions promotes the development of scientific thinking, fostering critical and fundamental skills for understanding the surrounding world.

Cet article présente les technologies éducatives visant à développer et améliorer la pensée scientifique chez les enseignants. La pensée scientifique est la capacité de formuler et de tester des hypothèses, d’analyser des données objectives et de tirer des conclusions basées sur des preuves solides. Cela implique l’application rigoureuse de méthodes scientifiques telles que l’observation, l’expérimentation et l’analyse des données pour obtenir des connaissances objectives et vérifiables. La pensée scientifique peut être considérée comme une composante de la pensée professionnelle des enseignants et nécessite des approches créatives dans leur activité et leur connaissance. Pour développer la pensée scientifique chez les enseignants, il est nécessaire de créer un environnement stimulant, de promouvoir la pensée critique, d’intégrer des activités pratiques, de développer des compétences en résolution de problèmes, de favoriser la collaboration et la communication, et d’évaluer de manière formative. Les technologies éducatives telles que l’étude de cas, la collaboration et le débat, l’expérimentation et la recherche, et l’utilisation de la technologie numérique peuvent être utilisées pour développer la pensée scientifique chez les enseignants ainsi que chez les élèves. La mise en њuvre de ces conditions psychopédagogiques favorise le développement de la pensée scientifique, en favorisant des compétences critiques et fondamentales pour la compréhension du monde qui nous entoure.

В данной статье представлены образовательные технологии развития и усовершенствования научного мышления у педагогов. Научное мышление — это способность формулировать и проверять гипотезы, анализировать объективные данные и делать выводы на основе надежных доказательств. Это требует строгого применения научных методов, таких как наблюдение, эксперимент и анализ данных для получения объективных и проверяемых знаний. Научное мышление можно считать составной частью профессионального мышления педагогов и требует креативного подхода к их деятельности и знаниям. Для развития научного мышления у педагогов необходимо создать стимулирующую среду, поощрять критическое мышление, интегрировать практические занятия, развивать навыки решения проблем, содействовать сотрудничеству и коммуникации и предоставлять нормативную оценку. Образовательные технологии, такие как изучение случаев, сотрудничество и дебаты, эксперименты и исследования, использование цифровых технологий могут быть применены для развития научного мышления как у педагогов, так и у учащихся. Внедрение этих психопедагогических условий способствует развитию научного мышления, способствуя развитию критических и фундаментальных навыков для понимания окружающего мира.

Cuvinte-cheie
gândire, gândire ştiinţifică, cadre didactice, eficientizare, dezvoltare, tehnologii educaţionale,

thinking, scientific thinking, teachers, efficiency, development, educational technologies,

pensée, pensée scientifique, enseignants, efficacité, développement, technologies éducatives.,

мышление, научное мышление, преподаватели, эффективность, развитие, образовательные технологии