Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
266 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-30 10:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.011.3-051:005.585 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Operații în management. Direcții (301) |
SM ISO690:2012 PUTINĂ, Dorina. Competența de evaluare a învățătorului - construct necesar la debutul carierei didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 222-229. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_36 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_36 | ||||||
CZU: 37.011.3-051:005.585 | ||||||
Pag. 222-229 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Debutul în cariera didactică solicită de la absolventul instituției de învățământ superior un set de competențe profesionale, care să asigure, în parametri optimi, funcţionalitatea actului didactic şi atingerea finalităţilor, exprimate în modificări ale structurii personalităţii elevilor. Referențialul de competență a cadrelor didactice descrie detaliat ansamblul competențelor profesionale necesare de a fi dezvoltate la etapa inițială de formare, astfel încât inserția profesională a cadrului didactic să fie cât mai eficientă. Considerată o componentă indispensabilă a profesionalismului cadrului didactic, competența de evaluare formativă necesită dezvoltarea tuturor componentelor atât la nivel de cunoaștere a evaluării ca proces didactic în special și docimologia în general, precum și la nivel de elaborare și implementare a instrumentelor de evaluare și aplicare a principiilor, normelor şi valorilor eticii profesionale, în cadrul procesului evaluativ.v |
||||||
Cuvinte-cheie competență de evaluare, cadru didactic, strategii de evaluare, cultură evaluativă, referențial de evaluare, evaluation competence, teaching staff, evaluation strategies, evaluative culture, evaluation reference |
||||||
|