Competența de evaluare a învățătorului - construct necesar la debutul carierei didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
266 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 10:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.3-051:005.585 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Operații în management. Direcții (301)
SM ISO690:2012
PUTINĂ, Dorina. Competența de evaluare a învățătorului - construct necesar la debutul carierei didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 222-229. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_36
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Competența de evaluare a învățătorului - construct necesar la debutul carierei didactice

Teacher evaluation competence - necessary building at the beginning of the teaching career

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_36
CZU: 37.011.3-051:005.585

Pag. 222-229

Putină Dorina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2023


Rezumat

Debutul în cariera didactică solicită de la absolventul instituției de învățământ superior un set de competențe profesionale, care să asigure, în parametri optimi, funcţionalitatea actului didactic şi atingerea finalităţilor, exprimate în modificări ale structurii personalităţii elevilor. Referențialul de competență a cadrelor didactice descrie detaliat ansamblul competențelor profesionale necesare de a fi dezvoltate la etapa inițială de formare, astfel încât inserția profesională a cadrului didactic să fie cât mai eficientă. Considerată o componentă indispensabilă a profesionalismului cadrului didactic, competența de evaluare formativă necesită dezvoltarea tuturor componentelor atât la nivel de cunoaștere a evaluării ca proces didactic în special și docimologia în general, precum și la nivel de elaborare și implementare a instrumentelor de evaluare și aplicare a principiilor, normelor şi valorilor eticii profesionale, în cadrul procesului evaluativ.v

The beginning of the teaching career requires from the graduate of the higher education institution, a set of professional skills that ensure the functionality in optimal parameters of the teaching act and the achievement of the goals, expressed in changes in the personality structure of students. The reference framework of teacher competences describes in detail the set of professional competences to be developed at the initial stage of training, so that the professional insertion of the teacher is as effective as possible. Considered an indispensable component of the professionalism of the teacher, the formative evaluation competence requires the development of all components: both at the level of knowledge of evaluation as a teaching process in particular and docimology in general, as well as at the level of development and implementation of evaluation tools and the application of principles, norms and values of professional ethics in the evaluation process.

Cuvinte-cheie
competență de evaluare, cadru didactic, strategii de evaluare, cultură evaluativă, referențial de evaluare,

evaluation competence, teaching staff, evaluation strategies, evaluative culture, evaluation reference