Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
155 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 16:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.21.035 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 MEIROȘU, Ionela. Direcții ale educației axiologice la preșcolari. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 196-201. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_32 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_32 | ||||||
CZU: 373.21.035 | ||||||
Pag. 196-201 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă un sistem de idei teoretice care au stat la baza conceptualizării unor direcții ale educației axiologice la preșcolari necesare pentru valorificarea în mediul educațional a valorilor – scopuri, a valorilor – mijloace și a valorilor – criterii de evaluare prin valorificare eficace a dimensiunilor parteneriatului educațional. Conținutul articolului prezintă condițiile pedagogice care asigură educaţia axiologică, deoarece spre desebire de educația prin și pentru valori în învățământul general, la preșcolari nu poate fi abordată problema valorizării imediate a referențialului axiologic. Proiectarea etapelor de realizare a unui parteneriat educațional pe dimensiunea educației axiologice aduce clarificări esențiale la nivelul proiectării obiectivelor, a conținuturilor și a strategiilor adecvate pentru atingerea valorilor-scopuri. Educatorii sunt deschiși pentru colaborare în sensul autodezvoltării profesionale continue pentru abordarea competentă a demersului educațional în învățământul preșcolar. Interpretarea raportului valoare-educație, valoare-atitudine, valoare-mijloc dintr-o perspectivă preponderent socioculturală, permit interpretarea valorilor ca fapte sociale. Oportunitatea conjugării eforturilor în cadrul parteneriatului educațional pentru formarea orientărilor valorice rezultă din conținutul documentelor de politici ale educației (Codul educației), a documentelor curriculare, impuse de provocările lumii contemporane. |
||||||
Cuvinte-cheie preşcolari, educaţie axiologică, orientări valorice, referențial axiologic, preschoolers, axiological education, value orientations, axiological referential |
||||||
|