Articolul precedent |
Articolul urmator |
344 37 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-07 19:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.51:004:352.07 (1) |
Puterea statului. Sistemul și funcția organelor de guvernământ (423) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233) |
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (428) |
SM ISO690:2012 SLUSARENCO, Svetlana. Impactul E-guvernării asupra activității autorităților publice locale. In: State, security and human rights: in digital era, 8-9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Vol.1, pp. 325-333. ISBN 978-9975-62-530-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
State, security and human rights Vol.1, 2023 |
|||||||
Conferința "Statul, securitatea şi drepturile omului în era digitală" Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 342.51:004:352.07 | |||||||
Pag. 325-333 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The use of information technologies represented a window of opportunity for local authorities to increase initiatives and tools for citizens’ participation and interaction with society. The goal of e-government is to strengthen democracy, which is achieved by guaranteeing citizens’ access to official information, streamlining the activity of public administration, increasing the quality level of public services, increasing the degree of participation of citizens in the governance process. In order to accelerate the development of services offered through electronic government, public authorities must be open to the computerization and technology of public institutions, as well as the inclusion of all social categories as beneficiaries of e-government services. |
|||||||
Cuvinte-cheie Governance, public authorities, participation, democracy, public services, efficiency, guvernare, autorităţi publice, participare, democraţie, servicii publice, eficienţă |
|||||||
|