Aspecte metodologice ale învățării textului multimodal în clasele primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
280 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 08:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.091 (42)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia. Aspecte metodologice ale învățării textului multimodal în clasele primare . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 2-3(138-139), pp. 51-54. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7974409
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(138-139) / 2023 / ISSN 1810-6455

Aspecte metodologice ale învățării textului multimodal în clasele primare

Methodological Aspects of Multimodal Text Study in Primary School

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7974409
CZU: 373.3.091

Pag. 51-54

Golubiţchi Silvia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Mijloacele multimedia au un impact puternic asupra elevilor. Textele multimodale sunt o modalitate de utilizare a tehnologiilor informaționale în clasele primare, care combină două sau mai multe sisteme semiotice – lingvistic, vizual, audio, gestual, spațial – și conțin mai multe moduri de reprezentare a realității, care pot ajunge mult mai uşor şi eficient la receptor. Textul multimodal evidențiază schimbări atât la nivelul conținuturilor, cât și al strategiilor didactice, al finalităților. Lectura acestuia presupune înțelegere, receptare, interpretare, reflectare, evaluare, iar elaborarea lui respectă trei etape: pre-redactare, redactare, post-redactare.

Multimedia means tend to have a strong impact on students. Multimodal texts are a way of using information technology in primary school, which combine two or more semiotic systems (linguistic, visual, audio, gestural, or spatial) and include several ways of representing reality, which can reach the receiver much easier and more effectively. The multimodal text highlights changes at content, didactic strategy, and goal level. Reading a multimodal text involves understanding, reception, interpretation, reflection, and evaluation, while composing one follows three stages: pre-editing, editing, and post-editing.

Cuvinte-cheie
text multimodal, tipuri de texte mutimodale, receptarea textelor multimodale, producerea textelor mutimodale,

multimodal text, types of multimodal texts, reception of multimodal texts, production of multimodal texts