Aspecte teoretice privind modelele de afaceri şi provocările transformării inovatoare a acestora în condiţiile actuale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
258 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 13:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.1:005.591.6 (1)
Teoria managementului (14)
Operații în management. Direcții (301)
SM ISO690:2012
EMELIAN, Vitalie. Aspecte teoretice privind modelele de afaceri şi provocările transformării inovatoare a acestora în condiţiile actuale. In: Economica, 2023, nr. 1(123), pp. 67-77. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.067
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(123) / 2023 / ISSN 1810-9136

Aspecte teoretice privind modelele de afaceri şi provocările transformării inovatoare a acestora în condiţiile actuale

Theoretical Aspects of Business Models and the Challenges of Their Innovative Transformation under the Current Conditions

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.067
CZU: 005.1:005.591.6
JEL: M10, M13.

Pag. 67-77

Emelian Vitalie
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2023


Rezumat

În acest articol analizăm mai multe surse relevante pentru înțelegerea mai exactă a conceptului de model de afaceri și a evoluției acestuia, înainte de a descrie tendințele majore care afectează teoria și practica conceptului. Abordăm modelul de afaceri ca pe o descriere simplificată a modului în care o companie face afaceri și câștigă bani, fără a fi nevoie să studieze detaliile complexe ale tuturor strategiilor, proceselor, unităților, regulilor, ierarhiilor, fluxurilor de lucru și sistemelor respective. Pentru o mai bună percepere conceptuală a modelului de afaceri, am considerat important să evidențiem componentele acestuia. În această ordine de idei, vom analiza diverse opinii privind elementele componente ale modelului de afaceri. Menționăm, că modelele de afaceri evoluează continuu, pe măsură ce companiile reacționează la schimbăr

The present article presents the analysis of a number of relevant sources for a better understanding of the business model concept, its evolution, prior to describing the major trends that affect the theory and practice of the concept. We approach the business model as a simplified description of how a company does business and earns money without having to go into the complex details of all strategies, processes, units, rules, hierarchies, work flows and corresponding systems. For a better conceptual perception of the business model, we considered it important to highlight its components. In this line of thinking, we analyse various opinions on the business model components. Worth mentioning is the fact that business models are constantly evolving as companies react to changes.

Cuvinte-cheie
model de afaceri, transformare inovatoare, crearea valorii, digitalizare, sustenabilitate,

business model, innovative transformation, value creation, Digitalization, sustainability