Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
309 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-11 19:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.641:786/789 (1) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 BEREZOVICOVA, Tatiana. „Partita pentru nai și orchestră” de Boris Dubosarschi: între baroc și contemporaneitate. In: Arta , 2022, nr. 2(AAV), pp. 59-66. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.08 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2022 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.08 | ||||||
CZU: 780.641:786/789 | ||||||
Pag. 59-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul este dedicat unei lucrări de proporții a cunoscutului compozitor Boris Dubosarschi (1947—2017). Scrisă în 2004, Partita pentru nai și orchestră încă nu a fost studiată de muzicologi, cu toate că o merită din câteva motive. Este o lucrare polivalentă, contopind particularitățile mai multor tipuri de ciclu instrumental: suită barocă, sonată barocă, suită modernă, simfonie, concert. Încadrată în general în stilistica muzicii preclasice, Partita revelează și unele trăsături ale scriiturii contemporane. O calitate aparte îi oferă îmbinarea sonorității naiului și a orchestrei de cameră. Conceptul original, limbajul muzical atractiv, partida naiului solistic plină de virtuozitate și melodism — grație acestor calități lucrarea este solicitată în practica artistică și pedagogică, fi ind destinată interpreților profesioniști și studenților de la treapta superioară a studiilor muzicale. Articolul este un omagiu în memoria lui Boris Dubosarschi care în anul 2022 ar fi împlinit 75 de ani. |
||||||
Cuvinte-cheie arie, baroc, Boris Dubosarschi, ciclu pentapartit, concert, fi nal, fuga, gavotă, nai, partită, preludiu, simfonie, suită, aria, baroque, Boris Dubosarschi, concerto, fi nale, fi ve-part cycle, fugue, gavotte, panpipe, partita, prelude, symphony, suite |
||||||
|