Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
314 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-30 17:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091 (57) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2600) |
SM ISO690:2012 VETRILĂ, Sorina. Gândirea critică ca premisă a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 25-29. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593 | ||||||
CZU: 378.091 | ||||||
Pag. 25-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se examinează esența gândirii critice ca premisă a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice. În perspectivă, dezvoltarea gândirii critice până la stadiul de competență trebuie să devină prioritară în formarea profesională. Competența de a gândi critic apare drept competență-cheie în unele sisteme educaționale, creând, împreună cu altele, serii coerente. Astfel, promovăm formarea gândirii critice în calitate de competenţă pedagogică, alături de rolurile, responsabilităţile şi funcţiile solicitate pentru ca profesorul să-şi fundamenteze o anumită poziţie în procesul instruirii. Competenţa cadrului didactic de a gândi critic ține atât de rezultatele activităţii, cunoaşterea şi capacitatea de a efectua activitatea, cât și de atitudinea faţă de activitatea educațională, ca expresie a unor trăsături personale şi valori. |
||||||
Cuvinte-cheie formare profesională, competenţă, gândire critică, aptitudine pedagogică, atitudini, valori, professional training, competence, critical thinking, pedagogical aptitude, attitudes, values |
||||||
|