Propaganda vizuală și incursiune teoretică în studiul cinematografiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
262 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-26 11:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
323.23:791(091) (1)
Relația dintre popor și stat. Activități politice interne (167)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
SM ISO690:2012
ŞCLEARUC, Sorin. Propaganda vizuală și incursiune teoretică în studiul cinematografiei. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2022, nr. 10(160), pp. 41-45. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7472964
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(160) / 2022 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Propaganda vizuală și incursiune teoretică în studiul cinematografiei

Visual propaganda and theoretical incursion in cinematography studies

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7472964
CZU: 323.23:791(091)

Pag. 41-45

Şclearuc Sorin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2022


Rezumat

Scopul articolului respectiv este de a scoate în evidență unele aspecte teoretice cu privire la propaganda vizuală, felul cum aceasta este folosită în produsele media și cum în cele din urmă aceasta a determinat o nouă direcție în științele umaniste – studiile cinema. În cele ce urmează intenționăm să analizăm, prin prisma lucrărilor de specialitate, de ce imaginea influențează atât de mult percepția umană și cum propaganda vizuală este utilizată în televiziune și film. Având în vedere amploarea acestui fenomen în era televiziunii, vom trece în revistă și apariția studiilor cinema, al căror obiect de studii sunt produsele cinematografice, scopul cărora nu este nimic altceva decât de a transmite un anumit mesaj și de a influența spectatorul lor.

The purpose of that article is to highlight some theoretical aspects regarding visual propaganda, how it is used in media products and how it ultimately determined a new direction in the humanities – cinema studies. In what follows, we intend, through the lens of specialized works, to analyze why the image influences human perception so much and how visual propaganda is used in television and film. Considering the extent of this phenomenon in the age of television, we will also review the emergence of cinema studies, the object of studies of which are cinematographic products, the purpose of which is nothing other than to convey a certain message and to influence its viewer.

Cuvinte-cheie
propagandă vizuală, imagine, studii cinema, film, televiziune, influenţă, persuasiune,

visual propaganda, image, cinema studies, film, television, influence, persuasion