Interacțiunea socială a copiilor preșcolari cu tulburări din spectrul autist
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
321 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 14:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.454.5:373.24:616.89-008 (1)
Procese sociale. Dinamică socială (585)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Psihiatrie. Psihiatrie patologică. Psihopathologie. Frenopatii. Psihoze. Anomalii mintale. Stări morbide mintale. Tulburări de comportament şi emoţionale (291)
SM ISO690:2012
LUPUȘOR, Roxana-Monica. Interacțiunea socială a copiilor preșcolari cu tulburări din spectrul autist. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 191-193. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7408681
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Interacțiunea socială a copiilor preșcolari cu tulburări din spectrul autist

The social interaction of children with autism spectrum disorders in pre-school age

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7408681
CZU: 316.454.5:373.24:616.89-008

Pag. 191-193

Lupușor Roxana-Monica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Socializarea este un proces complex ce prespune învățare, formarea personalității, dezvoltarea sinelui, însușirea de norme și valori sociale, toate aceste caracteristici realizându-se prin interacțiunea cu ceilalți semeni. Pentru copiii cu autism, interacțiunea socială se realizează cu mari dificultăți, ei nefiind capabili să interpreteze comportamentul altor persoane, să inițieze o conversație sau să știe cum să se comporte în preajma celorlalți. Grădiniţa este locul în care preşcolarul realizează primul contact cu un mediu organizat, primeşte primele lecţii de comportament în grup, primele reguli de comportament social, conştientizând ideea că are anumite drepturi dar şi ȋndatoriri, cu alte cuvinte - creează premisele necesare procesului de socializare

Socialization is a complex process, which involves learning, personality formation, self-development, learning social norms and values, all characteristics being achieved through interaction with peers. For children with autism, social interaction is difficult to achieve, as they are unable to interpret other people's behavior, initiate a conversation, or know how to behave around others. Kindergarten is the place where the preschooler makes the first contact with an organized environment, receives the first lessons of group behavior, the first rules of social behavior, realizing the idea that he has certain rights and duties, in other words creates the necessary premises for socialization.

Cuvinte-cheie
cheie: tulburare din spectrul autist, socializare, educator, interacţiune socială, grădiniță,

autism spectrum disorder, socialization, educator, social interaction, kindergarten