Profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
380 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 15:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2:378.126:316.343.652 (1)
Psihologie (3477)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Structură socială. Societatea ca sistem social (1000)
SM ISO690:2012
ILICCIEV, Maxim. Profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 166-171. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7408527
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale

Professional personality profile of students according to the level of social intelligence development

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7408527
CZU: 159.923.2:378.126:316.343.652

Pag. 166-171

Ilicciev Maxim
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

În acest articol este prezentat profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale. Actualmente, la nivel național, instituţiile de învăţământ superior generează o multitudine de oportunități destinate obţinerii diverselor cunoştinţe de natură profesională, în lipsa concentrării pe probleme grave în relaționare și comunicare. Umanizarea procesului instructiv-educativ este corelată în mod direct cu creşterea numărului de sarcini și discipline, subiectul cărora este individul şi societatea. Devenirea profesională este rezultatul unei pregătiri speciale, al educației și autoeducației, al autodeterminării, instruirii și autoinstruirii. Aceasta este o stare psihologică, activ-acțională a personalității, calitatea sa complexă, un sistem de proprietăți integrate. Tipul respectiv al devenirii coordonează activitatea personalității și asigură eficacitatea acesteia. O condiție importantă pentru obținerea succesului în plan profesional este inteligența socială dezvoltată, reprezentând un indicator al nivelului de autorealizare, sugerând prezența oportunităților și a unui tip special de formațiuni sistemice de ordin relațional-valoric.

This article presents the professional personality profile of the students according to the level of social intelligence development. Currently, at the national level, higher education institutions generate a multitude of opportunities aimed at obtaining various knowledge of a professional nature, without focusing on serious problems in networking and communication. The humanization of the instructional-educational process is directly correlated with the increase in the number of tasks and disciplines, the subject of which is the individual and society. Becoming a professional is the result of special training, education and self-education, self-determination, training and self-education. This is a psychological, active-actional state of the personality, its complex quality, a system of integrated properties. The respective type of becoming coordinates the activity of the personality and ensures its effectiveness. An important condition for achieving professional success is developed social intelligence, representing an indicator of the level of self-realization, suggesting the presence of opportunities and a special type of relational-value systemic formations.

Cuvinte-cheie
personalitate, profil profesional de personalitate, inteligenţă, inteligenţă socială,

personality, professional personality profile, intelligence, social intelligence