Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
376 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 14:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.98-053.2 (1) |
Psihologie (3474) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Valentina, COBZARU, Irina. Bateria de teste nepsy în evaluarea funcţiilor neuropsihice la copiii cu dizabilitate intelectuală ușoară. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 2(41), pp. 83-95. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p83-95 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2(41) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p83-95 | ||||||
CZU: 159.98-053.2 | ||||||
Pag. 83-95 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evaluarea copilului cu dizabilitate întotdeauna se realizează prin aplicarea metodelor psiho-clinice și nu numai. A fost efectuat un studiu comparativ ale funcțiilor neuropsihice la copii cu dezvoltare tipică și copii cu dizabilitate intelectuală ușoară, în loturi a câte 60 de preșcolari, cu vârsta de 4.5 – 6 ani, folosind Bateria de teste NEPSY, care cuprinde cinci domenii de evaluare a copilului. Bateria este instrumentul care oferă informații relevante despre neuro-psihismul copilului, iar specialistul poate interveni imediat cu măsuri de remediere. În articol sunt prezentate rezultatele brute obținute, trecute prin prelucrarea statistică în vederea evidențierii diferențelor și a mărimii efectului între loturile de preșcolari evaluate. În tabelele și fi gurile prezentate în prezenta lucrare sunt ilustrate performanțele copiilor la fi ecare subtest investigat. În fi nal sunt prezentate difi cultățile și funcțiile slab dezvoltate decelate la copii investigați. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilitate intelectuală, funcționalitate neuropsihică, funcționare senzorio-motorie, procesare vizuo-spațială, Intellectual disability, neuropsychological functionality, sensorymotor functioning, visuospatial processing |
||||||
|