Interesele ocupaționale la adolescenții din diferite medii de dezvoltare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
326 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-01 23:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8.072.42 (3)
Psihologie (3474)
SM ISO690:2012
CRIZBĂȘAN, Alexandra Mădălina. Interesele ocupaționale la adolescenții din diferite medii de dezvoltare. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 2(41), pp. 34-40. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p34-40
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(41) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Interesele ocupaționale la adolescenții din diferite medii de dezvoltare

Occupational interests in adolescents from different development environments.

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p34-40
CZU: 159.922.8.072.42

Pag. 34-40

Crizbășan Alexandra Mădălina12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Cabinetul Individual de Psihologie, Brașov
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2022


Rezumat

În acest articol sunt evidențiate principalele rezultate ale studiului comparativ în ceea ce privește interesele ocupaționale la adolescenții instituționalizați, fi ind analizate prin prisma abordării lui J.Hollland, defi nindu-le ca forme de reprezentare a caracteristicilor personalității profesionale. Am presupus că mediul de dezvoltare al adolescenților institutionalizati /neinstituționalizați diferențiază semnifi cativ interesele ocupaționale. Eșantionul de cercetare a fost constituit din 192 de adolescenți, cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani, cu media de vârsta de 16.94 ani. Grupurile de adolescenți (instituționalizați și neinstituționalizați) fi ind omogene din punct de vedere al vârstei. Rezultatele indică faptul că există diferențe statistic semnifi cative între interesele adolescenților în funcție de mediul căruia îi aparțin (instituționalizat, neinstituționalizat).

This article highlights the main results of a comparative study regarding the occupational interests of institutionalized adolescents which are analyzed through the prism of J. Holland’s approach, defi ning them as forms of representation of professional personality characteristics. We proceeded from the fact that the developmental environment of institutionalized/non-institutionalized adolescents signifi cantly diff erentiates occupational interests. The research sample consisted of 192 adolescents, aged between 16 and 18 years with an average age of 16.94 years, of which 116 male and 76 female participants, the groups of adolescents (institutionalized and non-institutionalized) being homogeneous in terms of age and gender. The results obtained indicate that there are statistically signifi cant diff erences between the interests of adolescents depending on the environment to which they belong (institutionalized, non-institutionalized).

Cuvinte-cheie
interese ocupaționale, adolescenți instituţionalizaţi și neinstituționalizați,

occupational interests, institutionalized adolescents and noninstitutionalized