Învățarea eficientă la lecțiile de Geografie. Abordări metodologice și practice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
435 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 22:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:91 (24)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (435)
SM ISO690:2012
ROŞCOVAN, Serafima, FISTICANU, Andrei. Învățarea eficientă la lecțiile de Geografie. Abordări metodologice și practice. In: Lucrările Seminarului Geografic Internaţional „Dimitrie Cantemir”, Ed. 41, 3-5 septembrie 2021, Iași. Iași, România: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, 2021, Ediția 41, pp. 55-56.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Lucrările Seminarului Geografic Internaţional „Dimitrie Cantemir”
Ediția 41, 2021
Seminarul " Lucrările Seminarului Geografic Internaţional „Dimitrie Cantemir”"
41, Iași, Romania, 3-5 septembrie 2021

Învățarea eficientă la lecțiile de Geografie. Abordări metodologice și practice

CZU: 37.02:91

Pag. 55-56

Roşcovan Serafima, Fisticanu Andrei
 
Institutul de Formare Continuă
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2022


Rezumat

Pentru a reuşi în educaţia postmodernă este important faptul nu de a preda, ci de a-l pune pe elev în situaţia de a învăţa eficient. Învățarea eficientă este un proces de instruire, care realizează schimbări calitative în educația școlară. A învăța eficient înseamnă a transpune materia învățată în sisteme proprii de cunoștințe, a stabili permanent conexiuni între experiențele anterioare si cele noi, între cunoștințe si aplicabilitatea lor, între domeniile de cunoaștere. Învățarea eficientă este una activă, ea prevede implicarea si participarea conștienta a elevului în procesul de construire a cunoștințelor. A învăţa eficient înseamnă a dori să atingi un rezultat, pe care îl stabileşti conştient drept scop al învăţării şi te implici activ în realizarea lui. Ideea, acțiunea și rezultatul sunt cele trei dimensiuni, care determină eficiența învățării. Învățarea eficientă este un rezultat al învățării contextuale (prin proiecte, studiu de caz, excursii, drumeții); al învățării acționale (prin experimente, lucrări practice, aplicații în teren); al învățării reflexive (prin rezolvare de probleme, exerciții); al învățării constructiviste. Profesorii, aplicând la lecțiile de geografie strategiile învățării eficiente, recomandate de specialiștii în didactică, cu siguranță vor reuși ca elevii lor să obțină o învățare durabilă și de calitate. În preznt didactica predării cere înlocuită cu cea a învățării, în care profesorul devine facilitator și consilier al învățării elevilor. Practicienii utilizează tot mai frecvent expresia: „mai multă învățare – mai puțină predare” etc. Acest fapt demonstrează elocvent tendința facilitării învățării eficiente. Lucrarea este dedicată metodelor și procedeelor învățării eficiente la lecțiile de geografie.