Procedee utilizate de spitalele din Israel pentru asigurarea calității serviciilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
317 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-01 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[005.6:614.2](569.4) (1)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (877)
SM ISO690:2012
DREIHER, Dalia. Procedee utilizate de spitalele din Israel pentru asigurarea calității serviciilor. In: Economica, 2022, nr. 2(120), pp. 101-111. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.101
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(120) / 2022 / ISSN 1810-9136

Procedee utilizate de spitalele din Israel pentru asigurarea calității serviciilor

Procedures Used by Hospitals in Israel to Ensure the Quality of Services

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.101
CZU: [005.6:614.2](569.4)
JEL: I10, I15, I18.

Pag. 101-111

Dreiher Dalia12
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Ministerul Educației din Israel
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2022


Rezumat

Scopul cercetării este de a evalua procedeele utilizate de spitalele din Israel pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor medicale, siguranța pacienților, evaluarea experienței pacienților și îmbunătățirea condițiilor de muncă ale medicilor. Responsabilii spitalelor publice din Israel au fost rugați să completeze chestionare referitoare la toate aceste procese. Au participat 14 din 29 de spitale publice. Spitalele folosesc procedee similare în majoritatea activităților, în special, ședințe la nivel de conducere, comunicări între conducere și departamente în cadrul unor ședințe formale, comunicări prin e-mail sau reuniuni anuale privind planurile de lucru. S-a acordat mai puțină atenție monitorizării perioadelor de așteptare pentru procedurile medicale în ambulatorii, precum și gestionării condițiilor de confort ale cadrelor medicale. Mai puțin utilizate au fost rapoartele computerizate trimestriale și semestriale de monitorizare a serviciilor de sănătate la nivelul departamentului. Actualmente, se simte necesitatea înființării unui sistem digital general pentru implementarea unei abordări de calitate în spitalele israeliene.

The study goal was to assess methods used by Israeli hospitals to improve quality of medical services, patient safety, patient experience and clinicians’ well-being. Leaders of public hospitals in Israel were asked to complete questionnaires regarding all these methods. 14 of 29 public hospitals participated in the survey. Hospitals use similar methods for most activities, mainly, discussions at the leadership level, communication between leadership and the departments in formal meetings, email communications or annual work plans meeting. Less attention was paid to monitoring waiting periods for outpatient medical procedures, as well as to managing the comfort conditions of healthcare professionals. Less used were quarterly and half-yearly computerized health services monitoring reports at the department level. Currently, there is a need to establish a general digital system to implement a quality approach in Israeli hospitals.

Cuvinte-cheie
dezvoltarea calității, servicii medicale, evaluarea experienței a pacientului, control al calităţii, eficienţă, acreditare,

quality development, medical services, patient experience evaluation, quality control, efficiency, accreditation