Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1333 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-18 19:43 |
SM ISO690:2012 TIMUŞ, Angela. Reprezentarea socială asupra persoanelor cu handicap auditiv sau mintal la cadrele didactice din învăţământul general şi special. In: Revistă de știinţe socioumane , 2011, nr. 3(19), pp. 70-74. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(19) / 2011 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
Pag. 70-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reprezentarea socială, după Serge Moscovici (1996), este un sistem de valori, de noţiuni şi practici relative la obiecte, aspecte sau dimensiuni ale mediului social, care permit nu numai stabilirea cadrului de viaţă al indivizilor şi grupurilor, dar constituie, în mod egal, un instrument de orientare a percepţiei situaţiei şi de elaborare a răspunsurilor. Reprezentarea socială este o structură imaginară construită în timp, în cadrul proceselor de schimb şi interacţiune umană, simbolizând modul de exprimare a realităţii, propriu unui individ sau unui grup. Realitatea socială este transformată în obiect mental, printr-un proces de selecţie, în funcţie de statutul
social al individului. Reprezentările sociale sunt rezultatul unor procese de valorizare grupală a realităţii date, a manifestării unor atitudini de acceptare/respingere colectivă. |
||||||
|