Studiu privind activitateа online în condițiile pandemiei COVID-19: provocări pentru management și asigurarea calității
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
403 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 23:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.018.43 (14)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
TROFIMOV, Victoria, CUTANINA, Natalia. Studiu privind activitateа online în condițiile pandemiei COVID-19: provocări pentru management și asigurarea calității. In: Moldoscopie, 2022, nr. 1(96), pp. 142-152. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.1(96).13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(96) / 2022 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Studiu privind activitateа online în condițiile pandemiei COVID-19: provocări pentru management și asigurarea calității

COVID -19 pandemic: challenges for management and quality assurance

Étude sur l’activité en ligne dans les conditions de la pandémie de COVID-19: défis pour la gestion et l’assurance qualité

Исследование онлайн деятельности в условиях пандемии COVID-19: вызовы менеджмента и обеспечения качест

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.1(96).13
CZU: 378.018.43

Pag. 142-152

Trofimov Victoria, Cutanina Natalia
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2022


Rezumat

Articolul analizează oportunitățile și provocările asociate cu schimbările în muncă sub restricții în epoca pandemiei COVID-19. Scopul articolului este de a identifica limitările și problemele cu care s-au confruntat angajații și managerii atunci când lucrează de la distanță, inclusiv modul în care acest lucru a afectat calitatea muncii. Prezentul articol a fost elaborat cu asistența proiectului QFORTE și s-a acordat o atenție deosebită analizei activităților din sectorul învățământului superior în timpul lucrului la distanță în perioada pandemiei de COVID-19 și provocărilor de asigurare a calității proceselor care decurg din aceasta. Se concluzionează că, în ciuda faptelor care indică consimțământul angajaților atunci când se transferă la munca la distanță - parțial sau complet, este nevoie de cercetări suplimentare asupra impactului muncii de la distanță asupra motivației angajaților, asupra realizării de sine a acestora, calității muncii. Articolul explorează lucrări în domeniul studierii problemelor legate de munca la distanță, managementul, motivația și starea psihologică a angajaților. Autorii au folosit surse și studii efectuate în timpul pandemiei de COVID-19 și în anii precedenți, precum și în perioada „post-pandemie”.

The article explores the opportunities and challenges associated with work changes under restrictions in the era of the COVID-19 pandemic. The goal of this article is to describe the restrictions and challenges that employees and supervisors have encountered when working remotely, as well as how this has influenced job quality. With the aid of the QFORTE project, this article was created, and special emphasis has been given to the examination of activities in the higher education sector during remote work during the COVID-19 epidemic and to the issues of quality assurance of the processes deriving therefrom. It is concluded that, despite the data indicating employee agreement when shifting to remote work - partially or entirely - more study on the influence of remote work on employee motivation, self-realization, and job quality is required. The article examines academic publications on the subject of researching issues with remote work, management, employee motivation, and psychological health. The authors used sources and studies conducted during the COVID-19 pandemic and previous years, as well as during the “post-pandemic period”.

L'article analyse les opportunités et les défis associés aux changements de travail sous restrictions à l'ère de la pandémie de COVID-19. Le but de l'article est d'identifier les limites et les problèmes auxquels les employés et les gestionnaires sont confrontés lorsqu'ils travaillent à distance, y compris comment cela a affecté la qualité du travail. Cet article a été préparé avec l'aide du projet QFORTE et une attention particulière a été accordée à l'analyse des activités dans le secteur de l'enseignement supérieur lors du travail à distance pendant la pandémie de COVID-19 et aux défis des processus d'assurance qualité qui en découlent. Il est conclu que, malgré les faits indiquant le consentement des employés lors du transfert au travail à distance - partiellement ou complètement, des recherches supplémentaires sont nécessaires sur l'impact du travail à distance sur la motivation des employés, leur réalisation de soi, la qualité du travail. L'article explore les travaux dans le domaine de l'étude des questions liées au travail à distance, à la gestion, à la motivation et à l'état psychologique des employés. Les auteurs ont utilisé des sources et des études menées pendant la pandémie de COVID-19 et les années précédentes, ainsi que dans la période «post-pandémique».

В статье анализируются возможности и проблемы, связанные с изменениями в работе в условиях ограничений в эпоху пандемии COVID-19. Цель статьи - выявить ограничения и проблемы, с которыми сталкивались сотрудники и менеджеры при удалённой работе, в том числе, как это повлияло на показатели качества работы. Данная статья разработана при содействии проекта QFORTE и отдельное внимание было уделено анализу деятельности сферы высшего образования при удаленной работе во время пандемии COVID-19 и возникающими в связи с этим вызовами по обеспечению качества процессов. Делается вывод, что, несмотря на факты, свидетельствующие о согласии сотрудников при переводе на удалённую работу - частично или полностью, существует необходимость дальнейшего исследования влияния удалённой работы на мотивацию сотрудников, на их самореализацию и качество работы. В статье анализируются труды в области изучения проблем, связанных с удалённой работой, менеджментом, мотивацией и психологическим состоянием сотрудников. Авторы использовали источники и исследования, проведённые во время пандемии COVID-19 и в предыдущие годы, а также в условно “постпандемийный” период.

Cuvinte-cheie
COVID-19, pandemie, muncă la distanță, management, învăţământ superior, asigurarea calităţii, proiect QFORTE,

COVID-19, pandemic, remote work, management, higher education, quality assurance.,

COVID-19, pandémie, travail à distance, Gestion, enseignement supérieur, assurance qualité, projet QFORTE,

COVID-19, пандемия, удалённая работа, менеджмент, сфера высшего образования, обеспечение качества, проект QFORTE