Contribuţia disciplinelor socio-umaniste în dezvoltarea competenţelor civice europene la tineretul creator
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
292 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 11:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
36.016:316.62 (1)
Asigurarea nevoilor mentale și materiale de viață (914)
Psihologie socială (993)
SM ISO690:2012
LAZAREV, Ludmila. Contribuţia disciplinelor socio-umaniste în dezvoltarea competenţelor civice europene la tineretul creator. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 1(42), pp. 140-143. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.1.25
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(42) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Contribuţia disciplinelor socio-umaniste în dezvoltarea competenţelor civice europene la tineretul creator

The contribution of socio-humanistic disciplines to the development of european civic competences in creative youth

DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.1.25
CZU: 36.016:316.62

Pag. 140-143

Lazarev Ludmila
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2022


Rezumat

Tineretul creator are nevoie de o gamă largă de competenţe pentru a-şi realiza potenţialul, atât în activitatea profesională cât şi în societate. Competenţele civice se află printre competenţele-cheie, care încă nu şi-au găsit locul bine stabilit în cadrul sistemului educaţional de la noi din ţară cât şi la nivel european. Contribuind la creşterea culturii democratice a tineretului creator, competenţele civice pot fi dezvoltate cu prisosinţă în procesul de studiu la disciplinele socio-umaniste în învăţământul universitar. Scopul studiului a fost de a examina experienţa de formare a competenţelor civice europene în învăţământul artistic superior pentru a contribui la regândirea, aprecierea şi perfecţionarea formelor şi metodelor, îmbogăţind conţinutul acestei experienţe în condiţii moderne în concordanţă cu noile realităţi.

The creative youth needs a wide range of skills to realize their potential, both in their professional activity and in society. Civic competences are among the key competences, which have not yet found their well-established place in the education system of our country, as well as at European level. Contributing to the growth of the democratic culture of the creative youth, the civic competences can be fully developed in the study process of the socio-humanistic disciplines in the university education. The aim of the study was to examine the experience of training European civic competences in higher artistic education in order to contribute to the rethinking, appreciation and improvement of forms and methods, enriching the content of these experiences in modern conditions in accordance with the new realities.

Cuvinte-cheie
competenţe civice europene, cultură democratică, sistem educaţional, învăţământ artistic, discipline socioumaniste,

civic competences in Europe, democratic culture, education system, art education, socio-humanstic disciplines