Accesul la educație din detenție. Experiența statelor europene
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
263 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-03 08:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.82:341.231.14(4) (1)
Pedeapsă. Executarea sentinţei. Prevenirea crimei. (295)
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (997)
SM ISO690:2012
PROCA, Florin. Accesul la educație din detenție. Experiența statelor europene. In: Revista Naţională de Drept, 2022, nr. 1(247), pp. 90-98. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.52388/1811-0770.2022.1(247).08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 1(247) / 2022 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Accesul la educație din detenție. Experiența statelor europene

Access to education from detention. The experience of european states

Accès à l’éducation de la détention. L’expérience des états européens

Доступ к образованию из заключения. Опыт европейских стран

DOI:https://doi.org/10.52388/1811-0770.2022.1(247).08
CZU: 343.82:341.231.14(4)

Pag. 90-98

Proca Florin
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2022


Rezumat

Instruirea oamenilor și dezvoltarea intelectuală au avut un deosebit impact și asupra speranței de viață, care a crescut semnificativ în ultimele secole. Astfel, prin știință, prin educarea oamenilor au fost accesate tot mai multe metode de vindecare a organismului și medicina a făcut pași imenși, ajungând la operații care în urmă cu puțin timp erau de neînchipuit precum transplantul de organe, tratarea unor boli considerate incurabile, redarea unor simțuri pierdute sau inexistente la naștere etc. O perioadă mare de timp persoanele încarcerate nu au a avut acces la programe de instruire sau cursuri școlare. Odată ajunși în spatele gratiilor, indivizii căpătau eticheta de deținuți și implicit nu mai prezentau mare interes pentru societate. Aceștia erau folosiți, de cele mai multe ori, prin constrângeri fizice și psihice, doar la munci fizice, iar investiția în educația acestora nu era luată în considerare, fiind catalogată ca o risipă de bani, timp și efort. În ultimele decenii această percepție s-a schimbat, iar lucrurile au început să evolueze în acest domeniu, societatea acordând din ce în ce mai multă atenție celor care au greșit, au săvârșit infracțiuni și au ajuns să-și piardă unul dintre cele mai prețioase lucruri, libertatea.

People’s education and intellectual development have also had a significant impact on life expectancy, which has increased significantly in recent centuries. Thus, through science, through the education of people, more and more methods of healing the body were accessed and medicine took huge steps, reaching operations that recently were unimaginable - such as organ transplantation, treatment of diseases considered incurable, restoring lost or non-existent senses at birth, etc. For a long time, the inmates did not have access to training programs or school courses. Once behind bars, the individuals received the label of detainees and implicitly no longer showed great interest in society. They were used, most of the time - by physical and mental constraints, only for physical work, and the investment in their education was not taken into account, being classified as a waste of money, time and effort. In recent decades this perception has changed, and things have begun to evolve in this area, society paying more and more attention to those who have made mistakes, committed crimes and ended up losing one of the most precious things - freedom.

La formation humaine et le développement intellectuel ont également eu un impact important sur l’espérance de vie, qui a considérablement augmenté au cours des derniers siècles. Ainsi, grâce à la science, à l’éducation des personnes, de plus en plus de méthodes de guérison du corps ont été accessibles et la médecine a fait d’énormes progrès, atteignant des opérations inimaginables il y a peu de temps - comme la transplantation d’organes, le traitement de maladies considérées comme incurables, la restauration des sens perdus ou inexistants à la naissance, etc. Pendant longtemps, les personnes incarcérées n’ont pas eu accès à des programmes de formation ou à des cours scolaires. Une fois derrière les barreaux, les individus ont acquis l’étiquette de prisonniers et ne présentaient donc pas beaucoup d’intérêt pour la société. Ils ont été utilisés , la plupart du temps-à travers des contraintes physiques et mentales, uniquement pour un travail physique, et l’investissement dans leur éducation n’a pas été pris en compte, étant qualifié de gaspillage d’argent, de temps et d’efforts. Au cours des dernières décennies, cette perception a changé et les choses ont commencé à évoluer dans ce domaine, la société accordant de plus en plus d’attention à ceux qui ont commis des erreurs, commis des crimes et ont fini par perdre l’une de leurs choses les plus précieuses, la liberté.

О бразование и интеллектуальное развитие людей оказали значительное влияние на продолжительность жизни, которая значительно увеличилась за последние столетия. Таким образом, благодаря науке, через образование людей стало доступно все больше и больше методов исцеления тела, и медицина сделала огромные шаги, достигнув операций, которые еще недавно были невообразимы, таких как трансплантация органов, лечение болезней, считавшихся неизлечимыми, некоторые утраченные или невосприимчивые органы чувств, существующих при рождении и т. д. Долгое время заключенные не имели доступа к учебным программам или образовательным курсам. Оказавшись за решеткой, лица получали ярлык заключенных и косвенно больше не представляли особого интереса для общества. Они использовались, в основном, из-за физических и умственных ограничений, только для физической работы, и инвестиции в их образование не принимались во внимание, классифицируясь как пустая трата денег, времени и усилий. В последние десятилетия это восприятие изменилось, и в этой сфере стало развиваться, общество все больше и больше обращает внимание на тех, кто совершал ошибки, совершал преступления и в итоге лишился одного из самых ценных вещей, а именно свободы.

Cuvinte-cheie
educaţie, detenţie, drepturi, drept european, crimă,

education, detention, rights, European law, crime,

éducation, détention, droits, droit européen, crime,

образование, тюремное заключение, права, европейское право, преступление