Educația pentru cetățenie democratică a elevilor din clasele primare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
376 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 01:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.017 (10)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
LEBEDIUC, Olga. Educația pentru cetățenie democratică a elevilor din clasele primare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 91-96. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6722106
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Educația pentru cetățenie democratică a elevilor din clasele primare

Democratic Citizenship Education in Primary School

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6722106
CZU: 373.3.017

Pag. 91-96

Lebediuc Olga
 
Liceul Teoretic Măgdăcești
 
 
Disponibil în IBN: 1 iulie 2022


Rezumat

În contextul școlii prietenoase copilului, educația pentru cetățenie democratică ocupă un loc aparte în învățarea comportamentului democratic printr-o diversitate de experiențe și practici sociale, punând la temelie principiile și valorile pluralismului, întâietatea legii, respectarea demnității umane și a diversității culturale. Articolul prezintă tehnici și metode valorificate plenar la unitățile de învățare din cadrul mai multor discipline de la ciclul primar, urmărind cultivarea valorilor cetățeniei active, a principiilor democrației, individualității, accesibilității, diversității.

In the context of child-friendly schooling, education for democratic citizenship occupies a special place in the learning of democratic behavior through a variety of social experiences and practices, building on the principles and values of pluralism, the rule of law, respect for human dignity, and cultural diversity. The article presents a series of didactic techniques and methods, which have been fully explored in practice in several primary school subjects, aiming to cultivate the values of active citizenship as well as the principles of democracy, individuality, accessibility, and diversity.

Cuvinte-cheie
noile educații, valori, şcoală, democraţie, tehnologii didactice, cetățenie activă,

new education, values, school, democracy, teaching methodologies, active citizenship