Tehnici de traducere a unităților terminologice de tip abreviat din domeniul învățământului superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
508 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-29 20:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091:81'25 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Lingvistică. Limbi (5107)
SM ISO690:2012
SOLOVEI, Victoria. Tehnici de traducere a unităților terminologice de tip abreviat din domeniul învățământului superior . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 2-3(132-133), pp. 48-51. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6698594
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(132-133) / 2022 / ISSN 1810-6455

Tehnici de traducere a unităților terminologice de tip abreviat din domeniul învățământului superior

Translation Techniques for Abbreviated Terminological Units from the Higher Education Domain

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6698594
CZU: 378.091:81'25

Pag. 48-51

Solovei Victoria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2022


Rezumat

Articolul pune în evidență dificultățile de traducere a unităților terminologice de tip abreviat din domeniul învățământului superior. Sunt analizați factorii de care trebuie să țină cont traducătorul în alegerea tehnicii de traducere adecvate pentru asigurarea unei comunicări specializate eficiente.

The article tackles the difficulties arising from the translation of abbreviated terminological units from the higher education domain. We highlight the factors a translator ought to take into account when deciding which translation technique to apply in order to achieve efficiency in specialized communication.

Cuvinte-cheie
termen brahigrafic, acronim, siglă, tehnică de traducere, dificultate de traducere,

brachygraphic term, acronym, initialism, translation technique, translation difficulty