Multilaritatea procesului de evaluare a studenților în condițiile studiilor hibrid și / sau online
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
386 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 02:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:004.73 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (531)
SM ISO690:2012
BURLACU, Natalia. Multilaritatea procesului de evaluare a studenților în condițiile studiilor hibrid și / sau online. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 87-95. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6619277
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Multilaritatea procesului de evaluare a studenților în condițiile studiilor hibrid și / sau online

Multidimensionality of the student assessment process in the conditions of hybrid and / or online learning

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6619277
CZU: 378.14:004.73

Pag. 87-95

Burlacu Natalia
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

Prezenta lucrare se relevă a fi o cercetare care se încadrează în dimensiunile științifice ale teoriei și metodologiei evaluării didactice cu exemple de aplicare în domeniul didacticilor universitare particulare. În perioada pandemică 2020-2022, odată cu introducerea masivă a studiilor în format hibrid și online în universități, dar nu numai, în cadrul activităților didactice, efectul reducerii comunicării verbale și nonverbale dintre actanții procesului educațional a sporit problemele de altădată corelate cu evaluarea celui care învață pe termen scurt și lung, fapt ce s-a răsfrânt asupra notării obiective a studentului atât pe parcursul semestrului, cât și la finele cursului (-urilor) / semestrului etc. În calitate de soluție pentru ameliorarea situațiilor de acest gen autorul propune elaborarea unor strategii de evaluare a cunoștințelor celui care învață, bazate pe diversificarea metodelor și procedeelor de evaluare, precum și valorificarea potențialului lor. Autorul utilizează metode descriptive, sintetice și analitice de cercetare; vine cu revizuirea literaturii de specialitate relevantă temei enunțate; reflectă aspecte teoretice ale unor metode și procedee în scopul construirii unei strategii moderne de evaluare didactică a studentului, care pot fi utile, preponderent, în condițiile studiilor hibrid și / sau online, dar nu numai. Aspectele aplicative ale prezentei cercetări sunt ilustrate pe exemplul cadrului particular de activități educaționale la disciplinele prevăzute în programele de studii de la specialitățile cu profesionalizare în domeniul Informaticii și TIC, având potențial de adaptare și pentru alte niveluri de studii, dar și pentru alte arii curriculare.

The given paper turns out to be research that falls within the scientific dimensions of the theory and methodology of student assessment with examples of application in the field of didactics of academic disciplines. Beginning with the massive introduction of hybrid and online learning in the universities (but not only) in the pandemic period of 2020-2022 academic years, the effect of reducing verbal and non-verbal communication between actors in the didactic activities has also increased the problems correlated to the assessment of the learner in the short and long term. This fact was reflected in the objective grading of the student both during the semester and at the end of the course(s) / semester, etc. As a solution to improve such situations, the author proposes the development of strategies for assessing the knowledge of the learner, based on the diversification of assessment methods and procedures, as well as their potential. The author uses descriptive, synthetic, and analytical research methods; comes with the revision of the literature relevant to the stated topic; reflects theoretical aspects of some methods and procedures in order to build a modern strategy of didactic assessment of the student, which can be useful, mainly, in the conditions of hybrid and / or online learning, but not only. The applied aspects of this research are illustrated on the example of the particular framework of educational activities in the disciplines provided in the study programs from the specializations in Computer Science and ICT, having the potential to be adapted to other levels of study and other curricular areas.

Cuvinte-cheie
evaluarea studenților, studii online / hibrid, evaluare obiectivă, multilaritatea evaluării, strategii de evaluare,

student assessment, online and / or hybrid learning, objective assessment, the assessment multidimensionality, the assessment strategies