Personalizarea politicii în mass-media între “politcorrectness” şi populism
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1187 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 21:35
SM ISO690:2012
BULICANU, Victoria. Personalizarea politicii în mass-media între “politcorrectness” şi populism. In: La Francopolyphonie, 2010, nr. 5, pp. 312-320. ISSN 1857-1883.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
La Francopolyphonie
Numărul 5 / 2010 / ISSN 1857-1883

Personalizarea politicii în mass-media între “politcorrectness” şi populism

Pag. 312-320

Bulicanu Victoria
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

The media reality of the last years is illustrated by multiple conceptual, structural and ethical changes, referring to the existing possibilities of selecting, evaluating and transmitting the political information to the public. The material tries to emphasize the main media tendencies of succeeding and imposing on the press market in conditions of presence of a very severe competition. This way, the investigation of these tendencies appears to be natural and necessary, just to avoid the possible effects of public’s manipulation by the press, especially in such a sensible and often equivocal area, as the political one. One of the newest ways of presenting the political events in the international and local press is that one of excessive personalization of these events. In this case the accents are displaced from the event itself and its possible effects on the state’s citizens to the political characters, involved in the same events, with an exaggerated demonstration of the personal qualities of political leaders themselves.

Realitatea mediatică a ultimilor ani este ilustrată de multitudinile de schimbări conceptuale, structurale şi de natură etică, în materie de selectare, evaluare şi transmitere a informaţiilor politice către publicul consumator. Articolul evidenţiază principalele tendinţe ale mijloacelor de informare în masă în ceea ce priveşte posibilităţile de impunere şi excelare a acestora pe piaţă în condiţii de concurenţă suprasaturată. Necesitatea cercetării acestor tendinţe apare drept una firească şi necesară, în vederea evitării efectelor de manipulare ale presei asupra conştiinţei publicului larg, mai ales, într-un domeniu atât de sensibil şi neunivoc, cum ar fi cel politic. Una dintre cele mai noi tendinţe de prezentare a evenimentelor politice în presa internaţională, dar şi cea autohtonă reprezintă personalizarea excesivă a acestor evenimente, în acest caz, accentele deplasându-se, de la evenimentul însuşi şi consecinţele acestuia pentru cetăţenii unui stat, către personajele politice, participante la eveniment, cu evidenţierea exagerată a calităţilor personale ale politicienilor înşişi.

Cuvinte-cheie
personalization, politics, democracy, image, audience, freedom of speech, transparency, private life,

mass – media, politcorrectness