Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
351 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 12:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4379) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032) |
SM ISO690:2012 BRĂGUŢA, Violeta. Pentru o pedagogie a valorilor rezumative. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 103-108. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.17 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 103-108 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Titlul articolului este inspirat din lucrarea lui J.S. Bruner, „Pentru o teorie a instruirii”, construită pe baza teoriilor psihologice ale învățării abordate din perspectivă formativă, printr-un „efort de ajustare și de modelare a dezvoltării” personalității educatului (elevului) [3, p. 11]. În mod analogic, studiul își propune să proiecteze o pedagogie a valorilor pe baza resurselor formative superioare pe care le oferă conceptul de valoare, determinat filosofic, sociologic, antropologic, politologic, psihologic, istoric. Analiza promovează „o viziune tripartită” asupra subiectului investigat cu mijloacele cercetării pedagogice fundamentale (istorice și teoretice), orientate în plan epistemologic, metodologic și practic. O astfel de „viziune tripartită” are în vedere: 1) Definirea și analiza conceptului de valoare pedagogică, reconstituit și fixat din perspectivă istorică (evolutivă) și teoretică (epistemologică). 2) Aprofundarea semnificațiilor valorice alefînvățământului în societatea postmodernă (contemporană), reflectate specific, la nivel de teorie generală a educației, prin „modelul valorilor pedagogice în învățământul privat”, construit în condiții de cercetare fundamentală, pe linia de continuitate axiologică existentă între: valorile-scop, valorile-normă, valorile-mijloc, valorile-valență, valorile-utilitate. 3) Implementarea tehnologiei de promovare a valorilor pedagogice în învățământul privat (primar), evaluată în condiții de cercetare operațională, care constituie un subiect final distinct, abordabil în condiții de investigare empirică, experimentală. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare pedagogică, valoare-scop, valoare-normă, valoare-mijloc, pedagogia valorii, tehnologia promovării valorilor, competenţă, , a ști să cauți ” (să cercetezi), pedagogical value, goal-value, norm-value, middle-value, value pedagogy, value-promoting technology, the ability to know how to search (to research.) |
||||||
|