Sonata pentru flaut și pian de Anfisa Fiodorova: particularităţi stilistice și structurale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
239 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-28 15:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.641.2.082.2]:781.61 (2)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
SERBINOV, Maria. Sonata pentru flaut și pian de Anfisa Fiodorova: particularităţi stilistice și structurale. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 101-109. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Sonata pentru flaut și pian de Anfisa Fiodorova: particularităţi stilistice și structurale

Sonata for flute and piano by Anfisa Fiodorova: stylistic and structural particulars

CZU: [780.8:780.641.2.082.2]:781.61

Pag. 101-109

Serbinov Maria
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2022


Rezumat

Deşi viaţa şi creaţia Anfi sei Fiodorova (1953-2000) s-au întrerupt prea devreme, compozitoarea a lăsat o amprentă vizibilă în arta componistică autohtonă, materializată prin creaţii originale de o certă valoare artistică care acoperă diverse genuri muzicale. Spre regret, până în prezent, moştenirea Anfi sei Fiodorova rămâne foarte puţin cunoscută atât publicului cât şi muzicienilor profesionişti, aşteptând să fi e descoperită şi promovată la justa ei valoare. Articolul de faţă vizează Sonata pentru fl aut şi pian (1980), una dintre puţinele mostre de acest gen semnate de compozitori autohtoni care, în scopul valorifi cării plenare a întregului repertoriu de sonate pentru fl aut şi pian, trebuie cercetate cât mai curând posibil.

Although the life and creation of Anfisa Fiodorova (1953-2000) were interrupted too early, the composer left a visible imprint in the local compositional art, materialized through original creations of a certain artistic value covering various musical genres. Unfortunately, the legacy remains very little known so far to both the public and professional musicians, waiting to be discovered and promoted at its fair value. Th is article concerns the Sonata for flute and piano (1980), one of the few samples of this kind signed by local authors that, in order to fully capitalize on the entire repertoire of sonatas for fl ute and piano, must be researched as soon as possible.

Cuvinte-cheie
Anfisa Fiodorova, sonată monopartită, flaut, pian,

Anfisa Fiodorova, single-part sonata, flute, piano