Towards Professionally-Oriented Reading Proficiency: ESP Curriculum Design
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
393 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-26 19:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091:811.111 (4)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2600)
Limba engleză (691)
SM ISO690:2012
ZINGAN, Olga. Towards Professionally-Oriented Reading Proficiency: ESP Curriculum Design. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 23-27. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226501
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455

Towards Professionally-Oriented Reading Proficiency: ESP Curriculum Design

Îmbunătățirea competenței de lectură orientată profesional: proiectarea curriculumului LELS

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226501
CZU: 378.091:811.111

Pag. 23-27

Zingan Olga
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 2 martie 2022


Rezumat

Adaptarea curriculumului disciplinei ,,Limba engleză – limbaj specializat” (LELS) la nevoile socioeconomice actuale este indispensabilă în ceea ce privește dobândirea de către studenți a competențelor lingvistice necesare unei activități eficiente, atât în mediul academic, cât și în cel profesional. În societatea cunoașterii, competența de lectură în limba străină este o abilitate esențială pentru accesul direct la informații de specialitate autentice. Implicit, lectura constituie premisa dezvoltării unor competențe temeinice de comunicare în limba străină. Articolul își propune să detalieze cadrul, avantajele și provocările proiectării curriculumului LELS, al cărui obiectiv didactic este de a optimiza învățarea limbii engleze de către studenții-ingineri prin exploatarea eficientă a textelor de specialitate.

Adapting the English for Specific Purposes (ESP) curriculum to the current socio-economic needs is imperative in terms of endowing undergraduates with the necessary skills to function efficiently in both academic and professional settings. In the era of knowledge and specialization, reading competence has proven to be an essential skill for the acquisition of authentic specialized input; implicitly, it constitutes the premise for a sound communication competence development. The article aims to discuss the framework, challenges, and affordances of designing the ESP curriculum, the teaching objective of which is to foster engineering students’ English language learning by means of efficient specialized text exploration.

Cuvinte-cheie
proiectarea curriculumului, competenţa de lectura, text de specialitate, aliniere constructivă,

curriculum design, literacy skills, specialized text, constructive alignment