Sugestii pentru adaptarea activităţilor de la clasă în sprijinul elevilor cu tulburări din spectrul autist
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
566 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 11:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4 (59)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela, ŢÎLEA, Viorica. Sugestii pentru adaptarea activităţilor de la clasă în sprijinul elevilor cu tulburări din spectrul autist. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 75-79. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470

Sugestii pentru adaptarea activităţilor de la clasă în sprijinul elevilor cu tulburări din spectrul autist

Suggestions for adapting the activities in support of children with severe disabilities – autistic spectrum disorders

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.14
CZU: 376.4

Pag. 75-79

Cucer Angela1, Ţîlea Viorica2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică, Drochia
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

Copiii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES), inclusiv cei cu dizabilități severe – tulburări din spectrul autist, pot fi sprijiniţi în şcoală prin activităţi specializate, suplimentare şi complementare activităţii didactice, şi în mod direct la clasă, prin adaptarea activităţilor la cerinţele lor educaţionale speciale. Astfel, pentru intervenţia în remedierea anumitor probleme ce ţin de incluziunea educaţională a acestor copii este necesar să se țină cont de nevoile de comunicare, socio-emoționale și cele cu privire la funcționarea intelectuală. În lucrul cu acești copii trebuie să li se asigure un curriculum funcțional și activități adecvate conform nivelului de dezvoltare al copilului.

Children with SEN, including with severe disabilities - autistic spectrum disorders, can be supported in school through specialised activities, additional and complimentary to didactic activities and directly in the classroom, by adopting the activities to special educational needs. Thus, in order to solve certain problems related to educational inclusion of these children, it is necessary to take into account the communication and socio-emotional needs and the needs related to their intellectual functioning. These children should be ensured with a functional curriculum and activities which are appropriate to their development level.

Cuvinte-cheie
incluziunea copiilor, dizabilități severe, tulburări, continuumul de nevoi, comportamente, sugestii pentru adaptare, modalități de dezvoltare,

inclusion of children, severe disabilities, autistic spectrum disorders, ongoing needs, behaviours, suggestions for adapting, Solutions