Tehnologiile digitale și barierele în calea introducerii acestora în procesul de predare-învățare a fizicii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
318 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 19:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004:53 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233)
Fizică (1738)
SM ISO690:2012
ANDRONIC, Ion. Tehnologiile digitale și barierele în calea introducerii acestora în procesul de predare-învățare a fizicii . In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2021, nr. 3-4(75-76), pp. 91-97. ISSN 1810-6498.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Fizica şi Tehnologiile Moderne
Numărul 3-4(75-76) / 2021 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349

Tehnologiile digitale și barierele în calea introducerii acestora în procesul de predare-învățare a fizicii

Digital technologies and barriers to their introduction into the physics teaching-learning process

CZU: 37.02:004:53

Pag. 91-97

Andronic Ion
 
Centrul de Tehnologii Informaţionale şi Comunicare în Educaţie „ProIntelect”
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

În lucrare este expusă viziunea autorului privind modernizarea predării-învățării fizicii în ciclul preuniversitar prin implementarea tehnologiilor digitale și îmbogăţirea manualelor de fizică cu aplicaţii interactive. La baza procesului didactic se pune principiul interactivității bazat pe experimente și lucrări de laborator realizate la calculator, pe video- și audio animații ș.a. Este subliniat rolul primordial al Ministerului Educației în racordarea învățământului de fizică la cerințele economiei și vieții sociale, în asigurarea școlilor și liceelor cu tehnica digitală necesară și conexiune Internet, în combaterea atitudinii negative a unor cadre didactice față de noile tehnologii și în promovarea avansării profesionale pe bază de merit.

The paper presents the author's vision for modernizing the teaching and learning of physics in the pre-university cycle by implementing digital technologies and enriching physical textbooks with interactive applications. The didactic process is based on the principle of interactivity based on experiments and laboratory work performed on a computer, on video and audio animations, etc. It emphasizes the key role of the Ministry of Education in connecting physical education to the requirements of the economy and social life, in providing schools and high schools with the necessary digital technology and Internet connection, in combating the negative attitude of some teachers towards new technologies and in promoting professional advancement on merit basis.

Cuvinte-cheie
Tehnologii informaționale și de comunicație (TIC), învățământ asistat de calculator, învăţământ la distanţă, softuri educaționale de fizică, bariere în implementarea învățământului asistat de calculator, predarea-învățarea fizicii asistată de calculator,

Information and Communication Technologies (ICT), computer-assisted education, distance learning, physics educational software, barriers in the implementation of computer-assisted education, teaching and learning of computer-assisted physics