Stima de sine și epuizarea profesională în profesia didactică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 100
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 17:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:159.944.07 (1)
Educație (14651)
Psihologie (3483)
SM ISO690:2012
CÎNDEA, Adela. Stima de sine și epuizarea profesională în profesia didactică. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 3(49), pp. 6-16. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v49.i3.p6-16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(49) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Stima de sine și epuizarea profesională în profesia didactică

Self-esteem and burnout in the teaching profession

DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v49.i3.p6-16
CZU: 371.12:159.944.07

Pag. 6-16

Cîndea Adela
 
Universitatea de Vest, Timişoara
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2022


Rezumat

Pentru a putea avea mulțumirea realizărilor în exercitarea profesiei didactice, cadrele didactice au nevoie de o stimă de sine ridicată, de o ambianţă profesională lipsită de stres și tensiuni, de o ambianţă care să încurajeze implicarea activă, empatia şi bucuria de a face totul pentru cei cărora le dedică fiecare clipă a vieţii. Lucrarea îşi propune realizarea unei analize comparative în ceea ce priveşte stima de sine si fenomenul de burnout la cadrele didactice din învăţământul special şi de masă. Totodată, se abordează analiza corelaţională între nivelul stimei de sine şi nivelul de burnout la persoanele care exercită profesia didactică. Eşantionul implicat în cercetare este constituit din 142 de cadre didactice din şcoli de masă (83) si şcoli speciale (59).

In order to have satisfaction in doing didactic profession, the teachers need a high level of self-esteem, a professional environment lacking stress and tensions, an environment which encourages active involvement, empathy and the joy of doing everything for those one devotes oneself each moment of one’s life. The work proposes a comparative analysis of self-esteem and burnout phenomenon for teachers in special education and in mass education. At the same time it approaches a correlative analysis between the level of self-esteem and the level of burnout for the persons who teach. The sample involved in the research is made of 142 teachers from special schools (83) and normal schools (59).

Cuvinte-cheie
epuizare profesională, profesori, stimă de sine, școli speciale, școli de masă,

burnout, teachers, self-esteem, special schools, normal schools