Aspecte ale activităţii integrate şi literar-artistice la preşcolari
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
487 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 10:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.015 (30)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
ȚIFRAC, Maria. Aspecte ale activităţii integrate şi literar-artistice la preşcolari. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 6(139), pp. 42-44. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5806193
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(139) / 2021 / ISSN 1810-6455

Aspecte ale activităţii integrate şi literar-artistice la preşcolari

Aspects of Integrated and Literary and Artistic Activities for Preschoolers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5806193
CZU: 373.2.015

Pag. 42-44

Țifrac Maria12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Școala Gimnazială Nr. 5 Sighetu Marmației, Maramureș
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Activitatea integrată sintetizează informaţii din diferite domenii, renunţându-se la logica lor particulară, cu scopul creării unui tablou integrativ al realităţii cu care copilul intră în contact. Într-un curriculum integrat, experienţele de învăţare planificate nu le oferă celor ce învaţă doar o viziune unificată asupra cunoaşterii existente, ci motivează şi dezvoltă puterea copiilor de a percepe noi relaţii şi de a crea noi modele, sisteme şi structuri. Activităţile literar-artistice contribuie la dezvoltarea personalităţii copilului prin descoperirea misterelor literaturii, frumosului, esteticului, ale artei, în general.

Integrated activities tend to synthesize information from various fields, ignoring their specific logic, in order to create an integrative picture of the reality with which the child comes into contact. In an integrated curriculum, planned learning experiences not only provide learners with a unified view of existing knowledge, but motivate and develop children’s ability to perceive new relationships and create new models, systems, and structures. Literary and artistic activities contribute to the development of the child’s personality by helping him uncover the mysteries of literature, beauty, aesthetics, and art in general.

Cuvinte-cheie
activitate, activitate integrată, activitate literar-artistică, domenii experiențiale,

activity, integrated activity, literary and artistic activity, experiential fields