Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
391 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 20:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8:159.9.072:615.851 (1) |
Psihologie (3477) |
Fizioterapie. Terapie fizică. Radioterapie. Alte tratamente terapeutice non-medicamentoase (291) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Iana. Intervenția psihologică bazată pe modelul de psihoterapie integrativă. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 87-92. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779830 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779830 | ||||||
CZU: 159.922.8:159.9.072:615.851 | ||||||
Pag. 87-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cercetătorii din domeniul psihologiei menționează că calitatea relațiilor timpurii lasă o amprentă asupra relaționării la vârstele ulterioare. Dacă aceste relații au fost calitative în copilăria timpurie, în special cu părinții, frații, în adolescență oferă o șansă potențialului de a iubi, a simți și a reflecta, având libertatea care rezultă dintr-un atașament sigur. În acest studiu sunt prezentate rezultatele experimentului formativ, adaptat de noi, care a vizat eficacitatea programului de intervenție psihologică bazată pe modelul psihoterapiei integrative. În experiment au participat 18 adolescenți cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani: 9 adolescenți în Grupul Experimental și 9 în Grupul Control. Rezultatele obținute în urma sesiunilor de intervenție psihologică au demonstrat că adolescenții din GE și-au îmbunătățit rezultatele atât în ceea ce privește încrederea în sine, cât și relația cu ceilalți și comunicarea eficientă. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înțelegere a rolului pe care îl joacă atașamentul în formarea relațiilor cu ceilalți. |
||||||
Cuvinte-cheie atașament sigur/nesigur, adolescent, comunicare, încredere în sine, abandon, integrativ, secure/insecure attachment, adolescent, communication, self-confidence, abandonment, integrative |
||||||
|