Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
673 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-12 11:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.027.2(478)(092)"1960" (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524) |
SM ISO690:2012 KOROLIOVA, Elfrida. Identitatea spectacolelor din anii 1960 în regia lui Valeriu Cupcea. In: Arta , 2021, nr. 2(AAV), pp. 59-63. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.08 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2021 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.08 | ||||||
CZU: 792.027.2(478)(092)"1960" | ||||||
Pag. 59-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Activitatea fructuoasă a lui Valeriu Cupcea din anii 1960 s-a manifestat prin identitatea spectacolelor sale. În comedia Take, Ianke și Cadâr de I. Popa aceasta este unirea oamenilor care depășesc prejudecățile naționale și religioase. În drama socio-psihologică din viața unui sat colhoznic Roata vremii de A. Lupan aceasta este dramatismul epocii, manifestat în situații de viață, în coliziuni dramatice ale personajelor spectacolului. În drama filozofică despre viață și moarte Faust și moartea de A. Levada, aceasta este o ciocnire a destinelor umane, în lupta viziunilor asupra lumii. În spectacolul Nu mai vreau să-mi faceți bine de G. Malarciuc aceasta este o satiră împotriva cumetrismului și nepotismului. În spectacolul Două vieți și a treia de F. Vidrașcu, aceasta este o certitudine psihologică în dezvăluirea dramelor spirituale ale eroilor. În spectacolul Pana de cocor de J. Kinoshita este o lectură poetico-filozofică a unei vechi legende nipone. În spectacolul Eminescu de M. Ștefănescu, aceasta este o întruchipare extrem de artistică a imaginilor lui Eminescu, Creangă, Alecsandri. În spectacolul Fântâna Blanduziei de V. Alecsandri, aceasta este dezvăluirea vieții tragice a unui poet care se străduieşte dezinteresat să aducă iubirea și bunătatea oamenilor și se condamnă pe sine la moarte. Si altele. |
||||||
Cuvinte-cheie identitate, spectacol, regie, Valeriu Cupcea, identity, play, director, Valeriu Cupcea |
||||||
|