Reforma științelor sociale din dublă perspectivă – metodologică și pedagogică – în opera filozofului Ștefan Zeletin
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
375 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-11 23:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (478)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
HOREANU, Ionuț. Reforma științelor sociale din dublă perspectivă – metodologică și pedagogică – în opera filozofului Ștefan Zeletin. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 32-34. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5597102
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455

Reforma științelor sociale din dublă perspectivă – metodologică și pedagogică – în opera filozofului Ștefan Zeletin

The Social Sciences Reform as Seen from a Double Methodological and Pedagogical
Perspective in the Works of Ștefan Zeletin

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5597102
CZU: 37.013

Pag. 32-34

Horeanu Ionuț
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

Filozoful interbelic Ștefan Zeletin, cunoscut mai ales pentru teoriile sale sociologice derivate din evenimentele și fenomenele istorice caracteristice spațiului românesc, a adus o contribuție semnificativă în domeniul educației. Articolele și studiile sale, publicate în vederea reformării științelor sociale, reprezintă principala sursă pentru analiza ideilor sale metodologice și pedagogice. Reforma imaginată nu poate fi analizată din perspectiva pedagogiei actuale, dar instrumentele de analiză propuse de Zeletin pot fi adoptate de mediul educațional actual. Vom arăta perspectivele cercetate de gânditorul român pentru reforma științelor sociale, evidențiind o dihotomie între dimensiunea metodologică și cea pedagogică, fără a exclude axa de transformare care combină cele două laturi paralele

The interwar philosopher Ștefan Zeletin, known especially for his sociological theories derived from the historical events and phenomena characteristic for the Romanian space, had also made a significant contribution in the field of education. His articles and studies, published with a view to reform social sciences, represent the main source for our analysis of his methodological and pedagogical ideas. The imagined reform cannot be analyzed from the perspective of current pedagogy, but the analysis tools proposed by Zeletin may be adopted by the current educational environment. We will show the perspectives researched by the Romanian thinker for the reform of the social sciences, highlighting a dichotomy between the methodological and the pedagogical dimension, without excluding the axis of transformation that combines the two parallel sides

Cuvinte-cheie
reforma educației, științe sociale, perspectivă pedagogică, problemă metodologică, educație interbelică,

Education reform, social sciences, pedagogical perspective, methodological issue, interwar education