Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-11 23:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (478) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 HOREANU, Ionuț. Reforma științelor sociale din dublă perspectivă – metodologică și pedagogică – în opera filozofului Ștefan Zeletin. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 32-34. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5597102 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5597102 | ||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 32-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Filozoful interbelic Ștefan Zeletin, cunoscut mai ales pentru teoriile sale sociologice derivate din evenimentele și fenomenele istorice caracteristice spațiului românesc, a adus o contribuție semnificativă în domeniul educației. Articolele și studiile sale, publicate în vederea reformării științelor sociale, reprezintă principala sursă pentru analiza ideilor sale metodologice și pedagogice. Reforma imaginată nu poate fi analizată din perspectiva pedagogiei actuale, dar instrumentele de analiză propuse de Zeletin pot fi adoptate de mediul educațional actual. Vom arăta perspectivele cercetate de gânditorul român pentru reforma științelor sociale, evidențiind o dihotomie între dimensiunea metodologică și cea pedagogică, fără a exclude axa de transformare care combină cele două laturi paralele |
||||||
Cuvinte-cheie reforma educației, științe sociale, perspectivă pedagogică, problemă metodologică, educație interbelică, Education reform, social sciences, pedagogical perspective, methodological issue, interwar education |
||||||
|