Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
358 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-08 10:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.614.332.083.35]:781.61+[780.8:780.614.332.083.35]:781.68+[780.8:780.614.332.083.35]:781.7 (1) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 TĂLĂMBUŢĂ, Radu, BUNEA, Diana. Capriciul moldovenesc pentru vioară și pian de V. Ciolac: aspecte muzical-structurale și interpretative. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 2(39), pp. 31-37. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: [780.8:780.614.332.083.35]:781.61+[780.8:780.614.332.083.35]:781.68+[780.8:780.614.332.083.35]:781.7 | ||||||
Pag. 31-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul este dedicat unei creații semnate de cunoscutul compozitor V. Ciolac. Scrisă în 2004, pentru clarinet, a fost transpusă relativ recent pentru vioară și pian, fiind interpretată în premieră de autorul articolului, în vara anului 2019. Analiza muzical-structurală prezentată în articol este îmbinată cu recomandările interpretative, ce vor fi utile atât pentru cercetătorii-muzicologi, în studiile ulterioare, cât și interpreților-violoniști. Autorul dezvoltă ideea de îmbinare, sinteză în abordarea interpretativă a creațiilor inspirate din folclorul românesc, a abilităților și tehnicilor de interpretare academice cu cele specifice artei violonistice populare. Astfel, este scoasă în evidență tratarea conceptuală a folclorului de către compozitor, cât și abordarea interpretativă corespunzătoare, pentru a reda cât mai adecvat paleta de imagini din care s-a inspirat compozitorul. |
||||||
Cuvinte-cheie Vladimir Ciolac, Capriciu moldovenesc, tratare conceptuală a folclorului, sinteză interpretativă, Vladimir Ciolac, Moldovan Capriccio, conceptual treatment of folklore, performing synthesis |
||||||
|