Teoria inteligențelor multiple: argumente și aplicații
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
648 113
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 14:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.95 (179)
Psihologie (3476)
SM ISO690:2012
CHICIUC, Constantin. Teoria inteligențelor multiple: argumente și aplicații. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 2(70), pp. 14-22. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(70) / 2021 / ISSN 1811-5470

Teoria inteligențelor multiple: argumente și aplicații

Theory of multiple intelligences: arguments and applications

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.03
CZU: 159.95

Pag. 14-22

Chiciuc Constantin
 
Liceul Teoretic „Ioan Vodă“, or. Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

În articolul de față, sunt abordate o serie de aspecte ale teoriei inteligențelor multiple, cu accente critice asupra acesteia. Autorul readuce în atenție publică chestiunea aplicabilității modelului teoriei inteligențelor multiple în practica educațională. Noutatea de ultimă oră constituie rezultatele unui studiu practic, realizat într-o clasă terminală din cadrul Liceului Teoretic „Ioan Vodă” din Cahul, ce relevă identificarea tipului de inteligență dominantă a fiecărui elev și corelația acesteia cu reușita școlară la disciplina Matematica.

The article addresses theoretical-explanatory aspects of the theory of multiple intelligences, and there are presented some critical assessments of this theory. It is analyzed how the model of the theory of multiple intelligences can be applied in the educational practice on the example of a class of students from the „Ioan Vodă” Theoretical Liceum from Cahul. The article also contains the results of a practical study that reveals the identification of the type of dominant intelligence, the correlation of the type of dominant intelligence and school success in mathematics.

Cuvinte-cheie
inteligenţă multiplă, inteligență dominantă, evaluare contextualizată, dotare academică,

multiple intelligences, dominant intelligence, contextualized evaluation, academic endowment