Libertate sau (auto)control asupra învăţării?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
409 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.091:[811.135.1+821.135.1.09] (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2113)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Libertate sau (auto)control asupra învăţării? In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 23-27. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036236
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Libertate sau (auto)control asupra învăţării?

Freedom or (Self)Control over Learning?

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036236
CZU: 373.5.091:[811.135.1+821.135.1.09]

Pag. 23-27

Cartaleanu Tatiana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

Articolul examinează bogăția de produse evaluabile sugerate pentru etapa liceului de școlarizare în ediția din 2019 a Curriculumului Național pentru limba și literatura română. Din 120 de produse diferite, unele sunt în mod decisiv valabile doar pentru evaluarea formativă, dar multe instrumente de evaluare oferă profesorului posibilitatea de a implica elevii în alegerea unei forme care să evidențieze anumite abilități pe care le posedă și le-ar reprezenta cel mai bine. Principala condiție pentru aplicarea sarcinilor alternative de evaluare este ca acestea să fie echitabile în ceea ce privește efortul implicat; forma, gradul de sincretism sau profunzimea originalității vor arăta diferența.

The article examines the wealth of assessable products suggested for the lyceum stage of schooling in the 2019 edition of the National Curriculum for Romanian Language and Literature. Of 120 different products some are decidedly only valid for formative assessment, but many assessment tools do offer the teacher the opportunity to involve the students in the choosing of a form that would highlight certain skills they possess and would best represent them. The main condition for the application of alternative assessment tasks is that they should be equitable in terms of the effort involved; it is the form, the degree of syncretism, or the profundity of originality that is going to show the difference

Cuvinte-cheie
curriculum, unitate de conţinut, unitate de competenţă, evaluare formativă/sumativă, produse evaluabile,

curriculum, content unit, competence unit, formative/summative assessment, assessable product