Analiza așteptărilor și nivelului de pregătire pentru succes în relațiile dintre conducători și subalterni
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
514 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-11 23:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.7 (163)
Management organizațional (OM) (147)
SM ISO690:2012
DUCA, Diana. Analiza așteptărilor și nivelului de pregătire pentru succes în relațiile dintre conducători și subalterni. In: Moldoscopie, 2021, nr. 1(92), pp. 119-133. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.1(92).11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(92) / 2021 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Analiza așteptărilor și nivelului de pregătire pentru succes în relațiile dintre conducători și subalterni

Analysis of expectations and level of training for success in relations between managers and subordinates

Analyse des attentes et niveau de formation pour le succès dans les relations entre les managers et les subordonnés

Анализ ожиданий и уровня подготовки для успеха в отношениях между руководителями и подчиненными

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.1(92).11
CZU: 005.7

Pag. 119-133

Duca Diana
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 17 iunie 2021


Rezumat

Prezentul articol este dedicat cercetării nivelului de aplicabilitate a teoriilor de management efecient în organizațiile din Republica Moldova. În condițiile unei economii cu grad scăzut de eficiență, a politicilor publice concurențiale, sistemului judiciar precar și emigrării în ascensiune, rolul și importanța resurselor umane în cadrul organizațiilor devine unul din ce în ce mai important, având o implicare directă asupra performanței organizaționale. Gestionarea relațiilor cu angajații influențează performanța organizației și poate afecta succesul ei ducând spre performanță sau declin al productivității. Or, angajații pot fi ei înșiși afectați de către organizație și activitatea acesteia. Problema pe care dorim să o cercetăm este dacă conștientizează oare, managerii organizațiilor, indiferent de poziția ierarhică pe care o ocupă, semnificația resurselor umane, contribuția acestora la crearea de valoare adăugată pentru organizație, dar și de faptul că în mare parte calitatea resurselor umane depinde de ei, în calitate de manageri. Scopul cercetării noastre este analiza și valorificarea deprinderilor şi abilităților manageriale ale cadrelor de conducere în vederea îmbunătățirii calității activității lor organizaționale şi sociale. Metodologia de cercetare s-a bazat pe observaţie şi studiu de caz - drept experiment de cercetare și constatare prin aplicarea chestionarului diferențiat respondenților angajați în câmpul muncii.

The paper consists in researching the level of applicability of efficient management theories in organizations in the Republic of Moldova. In the face of a low-efficiency economy, competitive public policies, a precarious judiciary and rising emigration, the role and importance of human resources in organizations is becoming increasingly important, with a direct involvement in organizational performance. Managing employee relationships influences the organization’s performance and can affect its success leading to performance or productivity decline. However, employees may themselves be affected by the organization and its activity. The problem we want to investigate is whether the managers of organizations, regardless of their hierarchical position, the significance of human resources, their contribution to creating added value for the organization, but also the fact that largely the quality of human resources depends by them, in the role of managers. The purpose of our research is to analyze and capitalize on the managerial skills and abilities of management in order to improve the quality of their organizational and social activity. The research methodology was based on observation and case study - as a research experiment and finding by applying the differentiated questionnaire to the respondents employed in the field of work.

Le travail consiste à rechercher le niveau d’applicabilité des théories de gestion efficace dans les organisations de la République de Moldova. Face à une économie peu efficace, des politiques publiques compétitives, une justice précaire et une émigration croissante, le rôle et l’importance des ressources humaines dans les organisations prennent de plus en plus d’importance, avec une implication directe dans la performance organisationnelle. La gestion des relations avec les employés influe sur les performances de l’organisation et peut affecter son succès, entraînant une baisse des performances ou de la productivité. Cependant, les employés peuvent eux-mêmes être affectés par l’organisation et son activité. Le problème que nous voulons étudier est de savoir si les responsables des organisations, quelle que soit leur position hiérarchique, l’importance des ressources humaines, leur contribution à la création de valeur ajoutée pour l’organisation, mais aussi le fait que la qualité des ressources humaines en dépend largement dans le rôle de managers. Le but de notre recherché est d’analyser et de capitaliser sur les compétences managériales et les capacités du management afin d’améliorer la qualité de leur activité organisationnelle et sociale. La méthodologie de recherche était basée sur l’observation et l’étude de cas - en tant qu’expérience de recherche et constatation en appliquant le questionnaire différencié aux répondants employés dans le domaine de travail

Данная статья посвящена исследованию уровня применимости теорий эффективного управления в организациях Республики Молдова. В условиях низкой эффективности экономики, конкурентной государственной политики, нестабильности судебной системы и роста эмиграции роль и значение человеческих ресурсов в организациях приобретает все большее значение, поскольку они напрямую участвуют в их деятельности. Управление взаимоотношениями с сотрудниками влияет на производительность организации и может повлиять на ее успех, что приведет к снижению производительности или ее повышению. Однако, сами сотрудники могут быть затронуты организацией и ее деятельностью. Проблема, которую мы исследуем, заключается в том, могут ли менеджеры организаций, независимо от их иерархического положения, значимости человеческих ресурсов, их вклада в создание добавленной стоимости для организации, а также тот факт, что в значительной степени от них, как менеджеров, зависит качество человеческих ресурсов. Целью исследования является анализ и использование управленческих навыков и способностей менеджеров с целью повышения качества их организационной и социальной деятельности. Методология исследования была основана на наблюдении и исследовании конкретного случая - в виде исследовательского эксперимента и нахождения путем применения дифференцированной анкеты к респондентам, занятым в сфере трудовой деятельности

Cuvinte-cheie
funcții de conducere‚ funcții de execuție, management, performanţă, relaţii, conducători, subalterni,

leadership functions, executive functions, management, performance, relationships, manager, subordinate,

postes de direction, fonctions d’exécution, Gestion, performance, relations, manager, subordonné,

функции руководства, исполнительные функции, управление, результативность, отношения, руководитель, подчиненный