Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
316 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-09-18 00:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.74:781.61 (3) |
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274) |
SM ISO690:2012 URECHE, Alexandru. Metamorfozele monogramei D-Es-C-H în cvartetul de coarde nr. 1 de Boris Dubosarschi. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 120-129. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 785.74:781.61 | ||||||
Pag. 120-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Creaţia pentru cvartet de coarde a lui Boris Dubosarschi a fost decisiv infl uenţată de moştenirea artistică a marelui compozitor rus Dmitri Şostakovici. Pe lângă folosirea procedeelor tonal-modale şi a intervalelor caracteristice creaţiei lui D. Şostakovici, în cvartetele sale de coarde B. Dubosarschi face uz în mod constant de semnătura muzicală a lui D. Şostakovici – D-Es-C-H. Prezentul articol elucidează transformările la care se supune monograma şostakoviciană în Cvartetul de coarde nr. 1 de B. Dubosarschi, demonstrând inventivitate şi măiestrie componistică elevată în numeroasele modifi cări la care este supus tematismul elaborat dintr-un singur nucleu tematic descendent din monograma D-Es-C-H. |
||||||
Cuvinte-cheie cvartet de coarde, Boris Dubosarschi, Dmitri Șostakovici, D-Es-C-H, monogramă, motiv, muzica din Republica Moldova, string quartet, Boris Dubosarschi, Dmitri Shostakovich, D-Es-C-H, monogram, motif, Moldovan music |
||||||
|