Rolul New Media în campaniile electorale din Republica Moldova în contextul securității naționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
540 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 09:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[324+070:004](478) (1)
Alegeri. Plebicist. Referendum. Campanie electorală. Corupție electorală. Vicierea alegerilor. Rezultatele alegerilor (119)
Ziare. Presă. Jurnalism (562)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233)
SM ISO690:2012
MOCANU, Ion. Rolul New Media în campaniile electorale din Republica Moldova în contextul securității naționale. In: Dezvoltarea cadrului juridic al Republicii Moldova în contextul necesităţilor de securitate şi asigurarea a parcursului european, 22 ianuarie 2018, Chişinău. Chişinău: Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice, 2018, Partea 1, pp. 538-562. ISBN 978-9975-3298-2-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea cadrului juridic al Republicii Moldova în contextul necesităţilor de securitate şi asigurarea a parcursului european
Partea 1, 2018
Conferința "Dezvoltarea cadrului juridic al Republicii Moldova în contextul necesităţilor de securitate şi asigurarea a parcursului european"
Chişinău, Moldova, 22 ianuarie 2018

Rolul New Media în campaniile electorale din Republica Moldova în contextul securității naționale

The role of New Media in electoral campaigns in the Republic of Moldova in the context of the national security

CZU: [324+070:004](478)

Pag. 538-562

Mocanu Ion
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2021


Rezumat

Th e author, using the data secondary analysis and statistical methods, is studying the dynamics of electronic sources of information utilisation such as: sites, blogs, social networks, which is the impact of new media on the new media on the Republic of Moldova’s population and which measures should be taken to make these sources more effi cient. In addition, the author studies the international, multi-aspectual practices of new media utilization by the electoral candidates and the electorate. Th e research elaborates the historiographic analysis of the main elaborations on the subject developed by researchers from the Republic of Moldova and from abroad; it examines international practices of using the Internet in electoral campaigns by determining the general and identifying the individual with a view to formulating proposals for adjusting national practices to international ones; assessing the dynamics and peculiarities of using the internet in electoral campaigns in order to determine trends in participation rates; identifying the social factors that condition the use of the Internet by the voting population in the Republic of Moldova; analysing the ways in which the electoral process is refl ected in the media; elaboration of recommendations on the effi ciency of the use of electronic sources in electoral campaigns in the Republic of Moldova. Citizens with voting rights from the Republic of Moldova who use the Internet to get informed, have a specifi c attitude towards the political sphere, especially the electoral campaigns.