Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
488 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-12 21:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
343.352(477) (26) |
Infracțiuni împotriva statului (1071) |
SM ISO690:2012 ЗАГИНЕЙ-ЗАБОЛОТЕНКО, Зоя, ГЛАДУН, Александр. Коррупционное преступление в уголовном законодательстве Украины: проблемы законодательной конструкции. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2020, nr. 4(55), pp. 50-55. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4309099 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Institutului Naţional al Justiţiei | ||||||
Numărul 4(55) / 2020 / ISSN 1857-2405 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4309099 | ||||||
CZU: 343.352(477) | ||||||
Pag. 50-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lista infracţiunilor de corupţie este consacrată în nota de subsol a articolului 45 din Codul penal al Ucrainei. În același timp, majoritatea oamenilor de știinţă acordă atenţie inconsecvenţei acestei liste cu conceptele de „corupţie” și „infracţiune de corupţie” consacrate în Legea cu privire la prevenirea corupţiei. Utilizarea listelor exhaustive în textele actelor juridice de reglementare servește certitudinii lor juridice, dar aceste liste fac ca regula corespunzătoare să fie inflexibilă. Scopul prezentului articol este de a stabili fezabilitatea stabilirii unei liste de infracţiuni de corupţie în Codul penal al Ucrainei și de a face propuneri pentru rezolvarea problemelor existente cauzate de o astfel de tehnică legislativă. Recunoașterea unei anumite infracţiuni drept corupţie, în funcţie de formalizarea acesteia într-o anumită listă, este o decizie destul de vulnerabilă. Acest lucru face posibilă schimbarea constantă a unei astfel de liste, fără a regândi conţinutul și semnele de corupţie consacrate la nivel legislativ. În plus, este o abordare care deschide oportunităţi pentru voluntarism în elaborarea legislaţiei și limitează semnificativ discreţia judiciară în cadrul procedurilor penale, în special exclude luarea în considerare a circumstanţelor specifice unei infracţiuni atunci când se evaluează pericolul public al acesteia. Practica aplicării legislaţiei procesuale penale cu privire la denunţătorii de corupţie mărturisește, de asemenea, greșeala abordării alese a definiţiei termenului „denunţător”. Pentru a rezolva aceste probleme, se propune consolidarea în Codul penal al Ucrainei a conceptului de infracţiune de corupţie ca înglobând semnele de corupţie definite de lege, pentru a clarifica conceptul de corupţie în Legea Ucrainei „Cu privire la prevenirea corupţiei”, indicarea în Codul de procedură penală al Ucrainei că acuzatorul este o persoană în baza informaţiei căreia a fost pornită o procedură preliminară privind investigarea unei infracţiuni de corupţie. |
||||||
Cuvinte-cheie infracţiune, Corupţie, semne de corupţie, răspundere penală, legislaţie, acuzator, criminal offense, corruption, signs of corruption, criminal liability, legislation, whistleblower |
||||||
|