Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
778 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-31 00:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.67.036 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 COTOVIŢCAIA, Daniela. Educația pentru frumos – premisă definitorie a educaţiei artistice în școlile de arte/muzică și arte plastice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 9(139), pp. 126-134. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277464 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(139) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4277464 | ||||||
CZU: 373.67.036 | ||||||
Pag. 126-134 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin intermediul artei, educaţia estetică formează şi dezvoltă o calitate psihică a individului, şi anume – receptivitatea generală, care constă în capacitatea de a fi sensibil la ceea ce se petrece în lumea în care trăieşte şi îşi desfăşoară activi-tatea, de a reţine şi reda în mod creativ multiplele aspecte ale acestei realităţi. Atât gustul, cât şi judecata estetică sunt determinate simultan de factorii individuali (structura bio-psihică, preferinţe, aspiraţii, opţiuni), precum şi de factorii sociali (influenţele mediului sociocultural, educaţia primită în şcoală şi în familie). Este importantă configurarea sistemului atitudinal, punctul final al unui proces complex, caracterizat printr-o desfăşurare secvenţială, cu următoarele etape: formarea sensibilităţii estetice; formarea gustului estetic; formarea judecăţii estetice cu pregnante elemente cognitive, alături de cele afective; formarea atitudinilor estetice care devin coordonate ale personalităţii, orientând individul spre lumea valorilor şi a frumosului. Valorificarea conceptuală a mediului artistic extracurricular va favoriza preocuparea propriului domeniu, în sensul în care acesta va asigura o continuitate productivă, prin urmărirea unei evoluţii şi succesiuni din perspectiva teleologică a procesului de afirmare independentă în corelarea proprie cu mediul artistic, pretutindeni existent. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţământ artistic, comunicare artistică, cultură artistic-estetică, învăţământ non-formal, educaţie extraşcolară, artistic education, artistic communication, artistic-aesthetic culture, non-formal education, extracurri-cular education |
||||||
|