Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
943 67 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 16:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.736+159.942.3 (1) |
Psihologie (3475) |
SM ISO690:2012 GROZA (VERDEŞ), Angela. Autoreglarea emoțională la preșcolari în contextul parentalității. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 3-4(37), pp. 12-23. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4299954 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(37) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4299954 | ||||||
CZU: 159.922.736+159.942.3 | ||||||
Pag. 12-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autoreglarea emoțională este un proces de evaluare, gestionare și modifi care a emoțiilor în vederea manifestării unui comportament social dezirabil. Autoreglarea emoțională se dezvoltă rapid în primii ani de viață și se îmbunătățește mai lent până la maturitate, având un rol fundamental pe tot parcursul vieții, inclusiv sănătatea emoțională, succesul academic și realizarea socială. Dezvoltarea autoreglării emoționale în perioada preșcolară asigură succesul ulterior, deoarece o autoreglare efi cientă oferă șanse unei mai bune performanțe școlare, relații mai bune cu ceilalți și mai puține difi cultăți de comportament. Diferențele individuale privind reglarea emoțională la copii țin de maturitatea neurobiologică: conexiunile stabilite între diferite zone din creier se dezvoltă odată cu vârsta și reprezintă substratul care permite achiziționarea unor abilități din ce în ce mai sofi sticate de reglare emoțională; temperamentul, care are impact asupra selectării strategiilor de reglare emoțională și socializarea ce ține de dezvoltarea diferitor stiluri de autoreglare a emoțiilor, care le va permite celor mici să-și gestioneze emoțiile în mod adaptativ în diferite situații sociale. Procesul de dezvoltare a autoreglării emoționale la copii are în plan central modelul parental de gestionare a emoțiilor, precum și modelul altor adulți implicați în procesul de creștere și educare a copilului. |
||||||
Cuvinte-cheie autoreglare emoțională, preşcolari, maturitate neurobiologică, temperament, socializare, emotional self-regulation, preschoolers, neurobiological maturity, temperament, socialization |
||||||
|