Autoreglarea emoțională la preșcolari în contextul parentalității
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
943 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 16:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.736+159.942.3 (1)
Psihologie (3475)
SM ISO690:2012
GROZA (VERDEŞ), Angela. Autoreglarea emoțională la preșcolari în contextul parentalității. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 3-4(37), pp. 12-23. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4299954
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(37) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Autoreglarea emoțională la preșcolari în contextul parentalității

Emotional self-regulation in preschools in the context of parentality

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4299954
CZU: 159.922.736+159.942.3

Pag. 12-23

Groza (Verdeş) Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2020


Rezumat

Autoreglarea emoțională este un proces de evaluare, gestionare și modifi care a emoțiilor în vederea manifestării unui comportament social dezirabil. Autoreglarea emoțională se dezvoltă rapid în primii ani de viață și se îmbunătățește mai lent până la maturitate, având un rol fundamental pe tot parcursul vieții, inclusiv sănătatea emoțională, succesul academic și realizarea socială. Dezvoltarea autoreglării emoționale în perioada preșcolară asigură succesul ulterior, deoarece o autoreglare efi cientă oferă șanse unei mai bune performanțe școlare, relații mai bune cu ceilalți și mai puține difi cultăți de comportament. Diferențele individuale privind reglarea emoțională la copii țin de maturitatea neurobiologică: conexiunile stabilite între diferite zone din creier se dezvoltă odată cu vârsta și reprezintă substratul care permite achiziționarea unor abilități din ce în ce mai sofi sticate de reglare emoțională; temperamentul, care are impact asupra selectării strategiilor de reglare emoțională și socializarea ce ține de dezvoltarea diferitor stiluri de autoreglare a emoțiilor, care le va permite celor mici să-și gestioneze emoțiile în mod adaptativ în diferite situații sociale. Procesul de dezvoltare a autoreglării emoționale la copii are în plan central modelul parental de gestionare a emoțiilor, precum și modelul altor adulți implicați în procesul de creștere și educare a copilului.

Emotional self-regulation is a process of evaluating, managing and modifying emotions in order to manifest a desirable social behavior. Emotional self-regulation develops rapidly in the fi rst years of life and improves more slowly until maturity, playing a fundamental role throughout life, including emotional health, academic success and social achievement. The development of emotional self-regulation in the preschool period ensures subsequent success, because eff ective self-regulation off ers chances for better school performance, better relationships with others and fewer behavioral diffi culties. Individual diff erences in emotional regulation in children are related to neurobiological maturity: the connections established between diff erent areas of the brain develop with age and represent the substrate that allows the acquisition of increasingly sophisticated emotional regulation skills; temperament, which has an impact on the selection of emotional regulation strategies and socialization related to the development of diff erent styles of self-regulation of emotions that will allow children to manage their emotions adaptively in diff erent social situations. The process of developing emotional self-regulation in children has in the foreground the parental model of managing emotions, as well as the model of other adults involved in the process of raising and educating the child.

Cuvinte-cheie
autoreglare emoțională, preşcolari, maturitate neurobiologică, temperament, socializare,

emotional self-regulation, preschoolers, neurobiological maturity, temperament, socialization