La démarche textuelle réflexive dans l’enseignement et l’apprentissage du FLE
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
573 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-01 17:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:811.133.1 (5)
Educație (14652)
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (247)
SM ISO690:2012
ADAM, Irina. La démarche textuelle réflexive dans l’enseignement et l’apprentissage du FLE. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Socio-umanistice și Didactica Științelor Socio-umanistice, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 50-54. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975-76-314-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 3, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

La démarche textuelle réflexive dans l’enseignement et l’apprentissage du FLE

CZU: 371.3:811.133.1

Pag. 50-54

Adam Irina
 
Liceul Teoretic „Mihail Berezovschi”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2020


Rezumat

Făcând o scurtă incursiune în istoricul demersului reflexiv, am încercat să ilustrăm felul în care reflexivitatea, ca şi aspect didactic în general, şi demersul textual reflexiv, în special, se înscrie în politica educaţională, impusă de noul Curriculum pentru limbi străine, în vederea dezvoltării competenţei comunicative. Prin urmare, am venit cu o formulare proprie a etapelor demersului textual reflexiv în contextul predării/învăţării limbii franceze, insistând pe tipurile de gândire reflexivă şi impactul acestora pe text, pentru a pune in valoare ponderea DR în promovarea unei pedagogii inovatore.

Conducting a research into the history of the reflective approach, we tried to explain the way in which the reflectivity as a didactic aspect, the textual reflective approach in particular can be part of the educational policy required by the New Curriculum of the foreign languages with the purpose of developing the communicative competence. Thus, we came up with own reforms of the stages of the textual reflective approach in teaching learning-learning of the French laguage. We insisted on the types of the Reflective Thinking and their impact on the text in order to value the proportion of the Reflective Approach in promoting an innovative pedagogy.

Cuvinte-cheie
reflexivitate, demers reflexiv (DR), demers textual reflexiv (DTR), competenţă,

reflectivity, reflective approach, textual reflective approach, competence