Cadrul referențial al conceptului de management al evaluării rezultatelor școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
655 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 17:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.21:378.147 (1)
Educație (14652)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2603)
SM ISO690:2012
CALEACHINA, Olga. Cadrul referențial al conceptului de management al evaluării rezultatelor școlare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Socio-umanistice și Didactica Științelor Socio-umanistice, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 126-130. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975-76-314-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 3, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Cadrul referențial al conceptului de management al evaluării rezultatelor școlare

CZU: 371.21:378.147

Pag. 126-130

Caleachina Olga
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2020


Rezumat

Articolul abordează problematica cadrului referențial al conceptului de Management al evaluării rezultatelor școlare. Mai mulți cercetători și teoreticieni definesc conceptul de management marcând intensiunea şi extensiunea accentuată a acestuia. Prin urmare, conceptul de management general defineşte pe de o parte procesul de conducere a unei entităţi organizatorice la nivel de macrosistem, spre exemplu: stat, naţiune, confederaţii statale sau microsistem, cum ar fi: instituţii, intreprinderi, organizaţii, iar pe de altă parte, ne indică resorturile emergente practicilor, ştiinţei şi artei deopotrivă. Termenul de management, în ultimă instanţă, desemnează ştiinţa conducerii organizaţiilor şi conducerea ştiintifică a acestora.

The article addresses the issue of the frame of reference of the concept of Management of school results evaluation. Several researchers and theorists define the concept of management by marking its intensity and accentuated extension. Therefore, the concept of general management defines on the one hand the management process of an organizational entity at the level of macrosystem, for example: state, nation, state confederations or microsystem, such as: institutions, enterprises, organizations, and on the other on the one hand, it shows us the emerging springs of practice, science and art alike. The term management ultimately refers to the science of leading organizations and their scientific leadership.

Cuvinte-cheie
management, evaluarea rezultatelor școlare, perspectivă acțional-valorică, politici educaționale, proces educaţional, finalitate, cadru referențial,

management, evaluation of school results, action-value perspective, Educational policies, educational process, finality, frame of reference